onsdag 6 juni 2018

Harley Quinn, vol 2: Power Outrage - Amanda Conner mfl.

Titel: Harley Quinn, vol 2: Power Outrage
Författare: Amanda Conner mfl.
Serie: Harley Quinn vol 2 #2
Sidor: 208

The first rule of Skate Club is...you do not mess with the Mistress of Mayhem! Harley stumbles across an underground fight club where big money winds with a body count. She's in...and she's making Sy Borgman her agent for the fights. And wha would happen if the demented Clown Princess of Crime visited the most popular comic con out there? Find out when Harley Quinn invades Comic-Con!!  

Harley Quinn är ju en av mina största favoriter. Jag har väntat på rätt tillfälle att läsa det här albumet, och nu kände jag att jag behövde lite Harley i mitt liv igen...

Alltså handlingen är fantastisk. Det fanns inget jag inte gillade. Älskade Harley och Power Girls äventyr, och höll på att skratta ihjäl mig när Power Girl flög omkring med Harley. Framtidstitten med Jokern var också superbra, men mitt favoritkapitel var ändå när Harley var på Comic Con (och Stephen Amells cameo, så jäkla bra). Helt enkelt fantastiskt.

Illustrationerna är superba, handlingen både spännande och rolig, och Harley själv är makalöst oemotståndlig. Jag absolut älskade det här seriealbumet, och det enda som grämer mig nu är att jag inte har nästa nummer hemma. Rekommenderas varmt.
 

9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar