söndag 4 oktober 2015

Book Haul #142


Six of Crows av Leigh Bardugo
Imaginary Girls av Nova Ren Suma

Jag fick hem två väldigt fina böcker i veckan. Six of Crows är en av årets mest efterlängtade böcker, och jag har precis börjat läsa den. Imaginary Girls har jag letat efter i flera veckor eftersom jag ville ha en inbunden version. Dock lite besviken på att när jag äntligen hittade en så var den utan dust jacket. Men, men. Det är ju ändå innehållet som räknas, och jag ser väldigt mycket fram emot att läsa den.

Har du, eller vill du, läsa någon av böckerna? Och vad tyckte du i såna fall?

6 kommentarer:

  1. Six of Crows!! Fast ska nog läsa de två sista böckerna i The Grisha först :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja. Jag hoppas att du kommer att tycka om dem. :)

      Radera
  2. I'm really interested in Six Of Crows and I've heard you in no way have to have finished the Grisha books to read it??? But I'm still not sure I should pick it up having not finished them, it's set in the same world, right? (obviously, I know a lot about it, haha).

    Hope you enjoyed these, Petra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. You don't have to finish the Grisha books, to read Six of Crows. Unless you're really, really sensitive for spoilers. And then you've to actively seek for them. And it does not let you know how the Grisha trilogy ends. Six of Crows was amazing though..it's in the same world, but in a different country. And the characters and plot are outstanding. So I think you should read it asap.. ;) And thanks, I loved them both. :)

      Radera
  3. Six of Crows ser mycket bra ut :) väntar med spänning på vad du kommer tycka om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Six of Crows var fantastisk. Jag hoppas att du också kommer att tycka om den. :)

      Radera