torsdag 29 oktober 2015

Minirecensioner x 2

Titel: Isskeppet
Författare: Peter Bergting
Serie: Trolldomsakademien #2
Sidor: 221

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer. 

Mysterierna hopar sig genast när de tre vännerna Miranda, Orville och Emmi börjar en ny termin på Trolldomsakademien. Mitt under ett dundrade oväder dyker ett svävande skepp av is upp ovanför skolan. Var kom det ifrån? Varför vägrar lärarna att prata om det? Och vem är den mystiska figuren som smyger omkring i skolan? Vad ska hända med Mirandas ovanliga krafter? Och kommer den argsinta kanindraken Potopor någonsin att lära sig att flyga?  

Isskeppet var ett måste på min att läsa lista, och när den kom in på jobbet så lånade jag genast hem den. Precis som Bergtings tidigare böcker så är den både spännande och rolig. Det märks tyvärr lite att jag inte är i den tilltänkta målgruppen, och jag är inte lika förtjust i den här serien som jag var i Morwhayle trilogin. Men ändå en bra bok och där jag gillar både handlingen och karaktärerna. En charmig läsupplevelse som gärna rekommenderas. 

6,5 / 10 

Titel: The Fate of Ten
Författare: Pittacus Lore
Serie: Lorien Legacies #6
Sidor: 347

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.   

For years the Garde have fought the Mogadorians in secret, but now the invasion has begun. If the Garde can't find a way to stop the Mogs, humanity will suffer the same fate as the Lorien: annihilation.

When the Elders sent the Garde to Earth, they had a plan-one which the Garde are finally starting to understand. A group of the Garde travelled to an ancient pyramid in Mexico where they awoke a power that had been hidden for generations. Now this power can save the world or destroy it. It will all depend on who wields it.
 


Seriöst?! SKÄMTAR DU MED MIG ELLER?! Det var allt.

9 / 10  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar