torsdag 31 maj 2018

De sista flickorna - Riley Sager

Titel: De sista flickorna
Författare: Riley Sager
Serie: -
Sidor: 368
Recex: Ja

Först var de tre.
Medierna kallar dem De sista flickorna - Quincy, Sam, Lisa - den ökända gruppering som ingen vill ingå i. De är de ensamma överlevarna från tre separata massakrer, förenade av det trauma de gått igenom.


Sen var de två. Men när Lisa dör under mystiska omständigheter och Sam dyker upp oanonnserad vid hennes dörr måste Quincy erkänna för sig själv att hon egentligen inte vet någonting alls om de två andra Sista flickorna. Kan hon lita på dem?

Kan det sluta med att bara en av dem är kvar? Quincy vet bara en sak: Det är hon som står på tur att bli nästa offer.


Först och främst vill jag ge ett stort tack till Modernista för recensionsexemplaret; tack så mycket!

Jag har velat läsa den här boken sedan jag först hörde talas om den. När den helt oväntat dök upp i brevlådan blev jag överlycklig. Jag kastade mig genast över den och jag kan bara säga att herrejävlar, vilken bok!

Jag är lite inne i en period av skräck/mysterium/thrillers nu (och har i princip varit det hela året) så det här var verkligen den perfekta boken för mig. Handlingen var helst sanslöst bra och jag var så inne i boken. Så himla mycket hände och jag lyckades aldrig att lista ut hur allting låg till. Varenda gång jag trodde att jag förstod slängde författaren in en ny tvist och framåt slutet läste jag febrilt för att få reda på hur allt låg till.

Quincy var en makalöst spännande karaktär och jag älskar hur författaren skalar av hennes lager ett efter ett tills jag står kvar med frågan att vad krävs det egentligen för att bli en sista flicka? 

De sista flickorna är en av de bästa böcker jag läst i år (och någonsin) och jag är bara så djupt imponerad. Spännande, skrämmande och full av tvister. Ska du bara läsa en thriller så välj den här. Jag lovar att den är värd det. Rekommenderas varmt.


9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar