torsdag 6 juni 2013

School Spirits - Rachel Hawkins

Titel: School Spirits
Författare: Rachel Hawkins
Serie: School Spirits #1
Sidor: 297

Fifteen-year-old Izzy Brannick was trained to fight monsters. For centuries, her family has hunted magical creatures. But when Izzy’s older sister vanishes without a trace while on a job, Izzy's mom decides they need to take a break.

Izzy and her mom move to a new town, but they soon discover it’s not as normal as it appears. A series of hauntings has been plaguing the local high school, and Izzy is determined to prove her worth and investigate. But assuming the guise of an average teenager is easier said than done. For a tough girl who's always been on her own, it’s strange to suddenly make friends and maybe even have a crush.

Can Izzy trust her new friends to help find the secret behind the hauntings before more people get hurt? 


Rachel Hawkins har tidigare skrivit en av mina favoritserier, Hex Hall, och sedan jag först hörde ryktas om en spin-off serie har jag längtat efter den. I School Spirits får vi följa Sophies kusin, Izzy Brannick, som man först fick lära känna i Spell Bound, och hennes liv som monsterjägare.

School Spirits är en väldigt underhållande bok och den bjuder på många skratt. Jag älskar sättet Rachel Hawkins skriver på och hennes karaktärer är alltid lika underbara. Det är en ganska lättsam bok och jag gillade handlingen mycket. Mysteriet var aningen förutsägbart, men boken är lika bra för det. 

Jag älskar Izzy. Hon är så charmig och söt, men samtidigt modig och riktigt badass. Berättarrösten är fantastisk och jag ser fram emot att lära känna Izzy bättre.
Jag tyckte väldigt mycket om Dex, underbar och lite egen. Jag gillade även Romy & Anderson.
Min favorit var Torin, trollkarlen i spegeln. Jag gillade honom i Spell Bound, och jag gillar honom ännu mer nu. 

Slutet var väldigt bra och jag gillade "adoptionen", det kommer säkerligen att bli väldigt intressant. Jag ser fram emot nästa bok, och där vill jag gärna veta mer om mysteriet med Finley. 
School Spirits var en riktigt bra bok och, precis som i Hex Halls fall, så tror jag bara att serien kommer att bli bättre och bättre. 

Favoritcitat:

“You knocked out Ben McCrary?' he asked, eyes wide.
'It was an accident,' I said again. 'I threw the ball harder than I meant to.'
Dex burst into laughter. 'Oh my God, that is the greatest thing I've heard all week. You are my new hero.'
Squinting at me, he leaned in and said, 'Serious, I might actually be in love with you now. Would it be awkward if we made out?” 


8 / 10

2 kommentarer:

  1. Längtar tills jag ska läsa denna boken. Gillar Hex hall böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jättebra, jag hoppas du tycker om den. Hex Hall böckerna tillhör några av mina absoluta favoriter. :)

      Radera