tisdag 12 augusti 2014

Top Ten Tuesday - Books I'm Not Sure I Want To Read


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday.
Här ger man sin Topp 10 i veckans valda ämne som denna vecka är:
Top Ten Books I'm Not Sure I Want To Read 
(books you may have bought but aren't sure if you are into it anymore, books you wanted to read but heard mixed things about, hyped books you aren't sure about --- basically any book that has you going, "TO READ OR NOT TO READ?"

To Read or Not To Read; Books I Own 


10. Eden av Keary Taylor
Den här boken köpte jag för flera år sedan, och efter det har den både blivit en serie, och blivit omgjord. Jag vet inte hur mycket den skiljer sig från den nya versionen, och därför har jag blivit väldigt tveksam till att läsa den. Trots att jag faktiskt tycker att den verkar väldigt bra.
9. The Elites av Natasha Ngan
The Elites köpte jag så fort den kom ut, och var jätteintresserad av att läsa den. Men nu har tiden gått, och medelbetyget på Goodreads är ganska lågt, och jag har mer eller mindre börjat tappa intresset.
8. Die For Me av Amy Plum
Den här verkar bra, och dessutom utspelar den ju sig i Paris, men jag är ändå osäker om jag vill läsa den eller inte.


7. Point of Retreat av Colleen Hoover
Jag älskade Slammed, men jag vet faktiskt inte om jag vill läsa fortsättning. Slutet i Slammed var ganska perfekt, och jag vill inte att man ska förstöra det här.
6. Dance of the Red Death av Bethany Griffin
Även här älskade jag första boken, men den andra har fått så dåliga omdömen att det gör att jag inte vet om jag vill läsa den eller inte.
5. Feedback av Robison Wells
Samma som ovan.


4. Shine Light av Marianne de Pierres
Jag hatar när sista boken i en serie är den kortaste, och med under 200 sidor är jag ytterst tveksam till att den här kan vara bra. Trots att jag älskade de två första böckerna.
3. The Forest of Hands and Teeth av Carrie Ryan
Här är det till största delen omslaget som gör att jag inte känner för att plocka upp boken, och därför har den legat oläst hemma i flera år.
2. Unremembered av Jessica Brody
Samma som ovan.


1. White Hot Kiss av Jennifer L. Armentrout
Jag älskar JLAs böcker, men något med White Hot Kiss gör mig tveksam till att läsa den. Jag tror att det är en kombination av omslaget och kärlekstriangeln som gör att den inte riktigt lockar mig.

Rekommendera gärna om det är  någon bok här du tycker är värd att läsa. :)

4 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen Carrie Ryans Forest of hands and teeth, den serien är läsvärd! Die for me är lite som Twiligth på nått sätt, just relationen mellan huvudkaraktärerna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som säger att The Forest of Hands and Teeth är så bra, men det är något med det där omslaget som gör att jag inte vill läsa den. Jag önskar att jag hade det där fina med en människa på istället. :) Ska försöka ta tag i den nån gång iallafall, och det känns bättre nu när jag vet att du gillade den. :) Ah, kunde nästan tänka mig att Die For Me var en sån bok, men jag ska försöka läsa den snart också. :) Tack för att du kommenterade och berättade! :)

      Radera
  2. The Forest of Hands and Teeth <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det finns folk som gillar, ska försöka läsa den snart. :)

      Radera