söndag 8 november 2015

Book Haul #146 + Leigh Bardugo eventet


Alive av Scott Sigler
The Stars Never Rise av Rachel Vincent
The Bane Chronicles av Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan & Maureen Johnson


The Accident Season av Moira Fowley-Doyle
Ready Player One av Ernest Cline
Lailah av Nikki Kelly


Conversation av Katherine Howe
Dark Heart of Magic av Jennifer Estep
Soundless av Richelle Mead


Black Widow: Forever Red av Margaret Stohl
Bone Gap av Laura Ruby


Neverseen av Shannon Messenger
Unspoken av C.C. Hunter

Jag var ju i Sthlm för Leigh Bardugos författarbesök förra torsdagen, och passade givetvis på att besöka SF Bokhandeln och English Bookshop. Så det blev en del inköp. Plus att jag fick hem en beställning från Cdon (efter att ha använt en rabattkod) och två förhandsbokningar från TBD. Så dessa böcker har jag fått hem under de senaste två veckorna. Jag har läst några (The Stars Never Rise, Cold Heart of Magic & Unspoken), och ser mycket fram emot att få läsa resten.

Själva eventet med Leigh Bardugo var alldeles fantastiskt, och hon var så charmig och trevlig. Jag fick två böcker signerade och passade på att prata lite med Leigh om min favoritkaraktär, Nikolai. Efter besöket åt jag middag med Cecilia, Emma, Siri och två andra icke bloggare, och det var så himla kul. Så det hoppas jag att vi gör igen någon gång? :)


Fina signerade böcker och lite swag. <3

10 kommentarer:

  1. MEN vad många böcker och vad roligt att du fick träffa henne! Ska bli kul att se vad du tycker om Alive :)

    PS. Råkade skriva en kommentar från ett gammalt googlekonto så jag raderade den ;p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättekul. Och jag är så nyfiken på Alive. Har du läst den? :)
      Ps. Jag har tagit bort den nu. ;)

      Radera
  2. So many shiny books! The Leigh Bardugo event sounds fun, glad you had a good time! I want to read so many of these, I need to catch up on the Keeper Of The Lost Cities series most of all! Can't wait to see what you think of the Black Widow book. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shiny, indeed. ;) It was great. And yes, I really recommend catching up on Keepers. It just keeps getting better and better. I want to re-read the first three before Neverseen, but I don't think I have the time. :/ I'm reading Black Widow now, and mostly liking it, even if it's not what I first expected. :)

      Radera
  3. Shit vad mycket böcker, kul! ALive vill jag verklhgen läsa.
    Jag skulle på Leigh Bardugo signeringen, men fick inte bort mitt jobbpass så var så besviken..Me kul att du kom till Stockholm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alive verkar jättebra. Och vad tråkigt att du inte kunde gå på Leigh Bardugo, det hade ju varit kul att träffas. Kanske nästa gång det är något? :)

      Radera
  4. Vilka fina böcker! Och det verkade som ni hade det väldigt trevlig på Leigh Bardugo eventet! Vad häftigt att få träffa en av sina favoritförfattare sådär :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var jätteroligt. En av de bästa dagarna på det här året. :)

      Radera
  5. Åh vilket härligt haul! :) English Bookshop och SF bokhandeln är två av mina favoritbutiker med! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, jag älskar när man kan gå omkring i riktiga affärer och titta på böcker. Det bästa som finns.. :)

      Radera