söndag 7 augusti 2016

Cam Girl - Leah Raeder

Titel: Cam Girl
Författare: Leah Raeder/Elliot Wake
Serie: -
Sidor: 422

Vada Bergen is broke, the black sheep of her family, and moving a thousand miles away from home for grad school, but she’s got the two things she loves most: her art and her best friend—and sometimes more—Ellis Carraway. Ellis and Vada have a friendship so consuming it’s hard to tell where one girl ends and the other begins. It’s intense. It’s a little codependent. And nothing can tear them apart.
Until an accident on an icy winter road changes everything.

Vada is left deeply scarred, both emotionally and physically. Her once-promising art career is cut short. And Ellis pulls away, unwilling to talk about that night. Everything Vada loved is gone.

She’s got nothing left to lose.

So when she meets some smooth-talking entrepreneurs who offer to set her up as a cam girl, she can’t say no. All Vada has to do is spend a couple hours each night stripping on webcam, and the “tips” come pouring in.

It’s just a kinky escape from reality until a client gets serious. “Blue” is mysterious, alluring, and more interested in Vada’s life than her body. Online, they chat intimately. Blue helps her heal. And he pays well, but he wants her all to himself. No more cam shows. It’s an easy decision: she’s starting to fall for him. But the steamier it gets, the more she craves the real man behind the keyboard. So Vada pops the question: 

Can we meet IRL?

Blue agrees, on one condition. A condition that brings back a ghost from her past. Now Vada must confront the devastating secrets she's been running from—those of others, and those she's been keeping from herself...
 


Jag har tidigare läst Black Iris av Leah Raeder, och tyckte väldigt mycket om den. Jag har sedan dess velat läsa mer, och beställde därför nyligen (och äntligen) hem Cam Girl. Och givetvis gillade jag även denna bok mycket.

Det bästa ordet för att beskriva Raeders böcker är intensiva. Det är inte alltid helt lättläst, och det blir gärna väldigt mörkt. Men samtidigt så oerhört bra. Cam Girl handlar om Vada, som efter en livsomställande bilolycka börjar jobba som en cam girl. Det blir mycket sex i den här boken, och vissa scener känner jag mig inte helt bekväm med. Men det är ändå omöjligt att sluta läsa. Dessutom är det lilla mysteriet väldigt spännande och intressant, och det blir nästan nagelbitande gripande emellanåt. Raeder språk är dessutom rätt fantastiskt, och ett nöje att läsa.

Av karaktärerna så gillar jag Vada, även om jag anser att hon inte alltid är särskilt älskvärd. Men intressant. Jag tyckte även om Ellis och Blue, och jag finner det väldigt intressant att, och det här räknas även som spoilers för handlingen, --> författaren själv just nu genomgår en könskorrigering, och hädanefter kommer att publicera sina böcker under namnet Elliot Wake, och att mycket av det som jag antar går an i hans privata liv, återspeglas aningen här. spoilers slut. Jag gillade även att man fick återse lite karaktärer från Black Iris, vilket har gjort mig väldigt sugen på att läsa om den boken nu.

Cam Girl var en riktigt bra bok. Intensiv, spännande, sexig och mörk. Kanske inte en bok som passar alla, men jag gillade den mycket. Rekommenderas gärna.


8 / 10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar