söndag 12 mars 2017

Book Haul - klassiker + Etched in Bone


Hamlet av William Shakespeare
Historien om två städer av Charles Dickens
Dorian Grays porträtt av Oscar Wilde


Jane Eyre av Charlotte Bronte
Svindlande höjder av Emily Bronte
Frankenstein av Mary Shelley


The Divine Comedy av Dante Alighieri


Rebecca av Daphne du Maurier
Fåglarna och andra noveller av Daphne du Maurier
- stort tack till Modernista för recexen!

För några veckor sedan pratade jag ju om att jag blivit väldigt intresserad av att läsa lite fler klassiker. Så i och med bokrean så passade jag på att köpa hem några. Vissa var på rea, andra inte. Dessutom fick jag två jättefina recensionsexemplar av Modernista, så det känns som att jag har en bra blandning att ge mig på nu. Mest intresserad är jag av Dante's Divine Comedy, Hamlet och Fåglarna och andra noveller (omslaget är så snyggt!).

Dessutom kom en av årets mest efterlängtade böcker den här veckan, Etched in Bone av Anne Bishop, som jag precis har påbörjat och har sjukt höga förväntningar på...


Har du läst, eller vill du läsa, någon av böckerna? Vad tyckte du i såna fall?

6 kommentarer:

  1. Har bara läst svindlande höjder. Tyckte den var sådär, men ångrar inte att jag läste den då det är en riktig klassiker som det känns som man borde ha läst och refereras till i många böcker så nu vet jag vad folk snackar om =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ju alltid bra. :P Men bra att höra, det ska bli kul att se vad jag själv kommer att tycka om den. :)

      Radera
  2. Svindlande Höjder tyckte jag var okej men inte mer. Dock tycker jag Jane Eyre är riktigt fin :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra, då ser jag lite mer fram emot Jane Eyre nu. :)

      Radera
  3. Dorian Grays porträtt och Frankenstein är två av mina absoluta favoritböcker :) Ska bli roligt att höra vad du tycker om dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att höra. Dorian Grays porträtt ska jag läsa till min litteraturkurs, och ser sjukt mycket fram emot. Och Frankenstein fick jag mersmak på efter att ha läst ett kort utdrag. Ser fram emot båda. :)

      Radera