lördag 25 mars 2017

Book Haul



Någon måste stoppa Ivy Pocket av Caleb Krisp - stort tack till Modernista för recexet!
Dr Jekyll & Mr Hyde av Robert Louis Stevenson

 
Hunted av Meagan Spooner
Hear the Wolves av Victoria Scott

Dessa böcker har jag fått hem under de senaste veckorna. Någon måste stoppa Ivy Pocket står helt klart överst på att läsa listan, och jag ska strax påbörja den. Har så höga förväntningar! Dr Jekyll & Mr Hyde passade jag på att köpa när det var halva priset på reaböckerna, och Hunted & Hear the Wolves är förhandsbeställningar på efterlängtade böcker.

Just nu har jag precis påbörjat en litteraturkurs, så den senaste veckan har jag bara läst klassiker (och lär nog fortsätta mestadels på den vägen ett tag). Allt som nämns väcker mitt intresse, och jag har lånat hem en hel del från jobbet, utöver de klassiker jag redan läser. Ska också skriva ett stort arbete under kursens gång, vilket känns både kul och nervöst. Jag vet därför inte än hur det kommer att bli med uppdateringen här på bloggen de kommande veckorna, men jag hoppas på några inlägg i veckan åtminstone. :)

Har du läst, eller vill du läsa, någon av böckerna? Vad tyckte du i såna fall?

4 kommentarer:

  1. Ooo awesome book haul! Hunted is so pretty--I really want to read it :D Thanks for sharing, Petra :)

    Brittany @ Brittany's Book Rambles

    SvaraRadera
    Svar
    1. I hope we both love it then. :) Thanks for stopping by. <3

      Radera
  2. Yay för Ivy! Ska bli roligt att höra vad du tycker om den :)
    Och jag måste säga att jag älskar Jekyll och Hyde! Hoppas du också kommer gilla :) Det där är en fin utgåva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade Ivy! ;)
      Åh, vad kul att höra. Jag ser väldigt mycket fram emot att läsa den, älskar Modernistas nya utgåvor! :)

      Radera