lördag 9 juni 2012

Struck - Jennifer Bosworth

Titel: Struck
Författare: Jennifer Bosworth
Serie: Struck #1 (finns en prequel (Prophet) som e-bok, men ingen uppföljare är planerad)
Sidor: 373 

Mia Price is a lightning addict. She’s survived countless strikes, but her craving to connect to the energy in storms endangers her life and the lives of those around her.

Los Angeles, where lightning rarely strikes, is one of the few places Mia feels safe from her addiction. But when an earthquake devastates the city, her haven is transformed into a minefield of chaos and danger. The beaches become massive tent cities. Downtown is a crumbling wasteland, where a traveling party moves to a different empty building each night, the revelers drawn to the destruction by a force they cannot deny. Two warring cults rise to power, and both see Mia as the key to their opposing doomsday prophecies. They believe she has a connection to the freak electrical storm that caused the quake, and to the far more devastating storm that is yet to come.

Mia wants to trust the enigmatic and alluring Jeremy when he promises to protect her, but she fears he isn’t who he claims to be. In the end, the passion and power that brought them together could be their downfall. When the final disaster strikes, Mia must risk unleashing the full horror of her strength to save the people she loves, or lose everything.


Struck är en bok jag önskar att jag kunde älska men som tyvärr mestadels bara gjorde mig besviken. Miljön i Los Angeles är fantastiskt beskriven och jag kan riktigt se framför mig hur staden har slitits sönder av jordbävningen som varit. Själva idén är originell, det finns människor som har särskilda lightning krafter, två olika kulter med religiösa inslag, domedagen och naturkatastrofer. Problemet med Struck är att det blir för många element i historian och inga riktiga förklaringar. 

Jag börjar aldrig tycka om Mia. När hon inte lever i förnekelse är hon väldigt obetänksam och om Mia nån gång lärde sig att kommunicera med andra skulle mycket som händer kunna undvikas.
Kärleksintresset Jeremy är inte eller någon favorit, jag börjar tröttna på alla insta-love & stalker karaktärer som finns.

Det är en spännande bok med mycket action, men det räcker tyvärr inte. 
Jag tror däremot den skulle bli en väldigt bra film.

                                                                 3 / 10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar