lördag 5 december 2015

Unspoken - C.C. Hunter

Titel: Unspoken
Författare: C.C. Hunter
Serie: Shadow Falls: After Dark #3
Sidor: 401

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Despite her superhuman strength and enhanced senses, Della Tsang's life as a vampire certainly hasn't been easy. Especially since she was reborn and bound to the mysterious, infuriating, and gorgeous Chase Tallman.

But if there's one thing that's always kept Della going, it's her dream of being an elite paranormal investigator. Her newest case is the opportunity she's been waiting for, but as Della tries to solve the twenty year old murder and clear her father's name. She uncovers secrets about the vampire council. And about Chase.

Feeling betrayed by all the secrets he's kept hidden from her, Della is determined to keep him as far away from her heart as she can. But she'll need his help to solve the case that will lead them into the darkest and ugliest vampire gangs in town and into the scariest reaches of her heart.
 


Både Shadow Falls serien och dess efterföljare Shadow Falls: After Dark har tillhört några av mina absoluta favoriter, och jag har givetvis sett mycket fram emot denna avslutande del. Jag kan dock erkänna att jag var lite orolig, eftersom den innehåller vissa element som jag vet att jag inte gillar, men förväntningar var ändå höga. Men tyvärr så måste jag säga att nej, Unspoken var inte ens i närheten av att leva upp till dessa och jag är så besviken.

Jag älskade själva handlingen och mordmysteriet var väldigt spännande. Jag älskade att se Della växa upp och lära sig att acceptera sig själv. Jag älskade att få träffa alla de gamla karaktärerna och se hur de har det. Men vad jag inte älskade, och inte har gjort i någon av böckerna, var det ena kärleksintresset. Jag har mycket att klaga på, och det kommer att tas upp under spoilermarkeringen. Så läs på egen risk. -->
- Alltså, jag förstår inte varför Hunter måste envisas med att låta de största idioterna få tjejerna. Men alltså, Lukas framstår som en svärmorsdröm om jag jämför med Chase. Och jag var ändå någorlunda okej med Kylies val i originalserien. Men här är jag bara så besviken. Trots att jag ändå förstått att Chase skulle vara Dellas endgame sedan han först dök upp. Men jag kan bara inte med honom. Han är svartsjuk, lättirriterad, omogen, långsint och bara nej. Och jag fattar inte hur Hunter kan tycka att det är okej att låta såna karaktärer framstå som prince charming. Allra helst inte i en bok som faktiskt riktar sig mot unga tjejer. Det är bara inte så här kärlek ska vara..
- Och angående Chase så gillade jag honom ännu mindre när man fick förlja även hans perspektiv. Och tror verkligen Hunter att det enda en tonårskille kan tänka på är sex? Jag menar, om jag nyss nästan blivit dödad och vaknade upp, då skulle inte min första tanke vara på hur snabbt jag kunde få av tjejen bredvid mig hennes kläder. Men det kanske bara är jag? Och nej, jag har absolut ingenting emot sex i böcker (eller i vanliga livet) men jag lovar att ni förstår vad jag menar om ni läser denna..
- Jag är till och med tveksam till om jag någonsin kommer att vilja läsa en annan bok av Hunter. Det känns som att hon bara kan skriva en sortens romans, och den är verkligen inget för mig. Så, så besviken.

spoilers slut.

Det gör faktiskt riktigt ont i mig att Unspoken inte var så fantastisk som jag hade önskat. Jag har liksom älskat dessa böcker så himla mycket, men idag är jag bara så besviken. Jag känner mig lite tom inombords och vet inte hur jag ska smälta det hela. Vill gärna höra vad någon annan som läst böckerna tycker, så kommentera gärna och berätta.



6,5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar