lördag 28 januari 2017

Minirecensioner x 2

Titel: Relentless
Författare: Tera Lynn Childs & Tracy Deebs
Serie: The Hero Agenda #2
Sidor: 279

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer. 

Kenna is tired of being lied to—and hunted by the very allies she once trusted. Unearthing the dark secrets of the superhero world has not only endangered her life, now her boyfriend faces execution for crimes he didn’t commit and her mother is being held captive in a secret governmental prison.

Kenna is determined to stand up for what’s right and save those she loves from unspeakable fates. It’s time for the betrayal to end. It’s time for the real criminals to face justice.

But the truth is even more terrifying than Kenna could imagine. A conspiracy threatens the fate of heroes, villains, and all of humanity. If Kenna’s going to survive, she must draw on her deepest strength: her resilience. Because when Kenna’s pushed to the limit, she doesn’t break down. She fights back.
 


Jag läste första delen i den här duologin i somras, och tyckte så mycket om den. Så givetvis har jag längtat efter att få läsa den avslutande delen, Relentless, också. Jag hade turen att få den i julklapp och den låg inte oläst i särskilt många dagar efter det. Handlingen är jättespännande, och jag fullkomligt älskar den här världen av superhjältar och superskurkar. Karaktärerna är också fantastiska, och det som gör serien så himla bra är relationerna och interaktionerna mellan gruppen. Alla är bara så himla härliga, och dessutom är jag väldigt förtjust i allas romanser.

Relentless är ett riktigt bra avslut på en grym serie, och även om jag är nöjd med hur allt slutar, så kan jag ändå inte låta bli att önska att det ska komma fler böcker. Jag vill ha mer, helt enkelt. Rekommenderas varmt.
 

8,5 / 10

Titel: Dream On
Författare: Kerstin Gier
Serie: The Silver Trilogy #2
Sidor: 326

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Things seem to be going well for Liv Silver: she’s adjusting to her new home in London; she has a burgeoning romance with Henry Harper, one of the cutest boys in school; and the girl who’s been turning her dreams into nightmares, Anabel, is now locked up. But serenity doesn’t last for long.

It seems that Liv’s troubles are far from over—in fact, suddenly they’re piling up. School gossip blogger Secrecy knows all of Liv’s most intimate secrets, Henry might be hiding something from her, and at night Liv senses a dark presence following her through the corridors of the dream world. Does someone have a score to settle with Liv?


Dream On är andra delen i Kerstin Giers Silver trilogi, och den handlar om Liv som upptäcker att hon kan kontrollera och resa i drömmar. Jag gillade verkligen första boken, och har varit nyfiken på fortsättningen. Handlingen är både spännande och mysig, och jag gillar allt som har med drömvärlden att göra. Men karaktärerna är ändå det bästa med boken, och då särskilt Liv och Mia. Gillar bådas personligheter och relationerna mellan de båda är så fin. I övrigt så har jag mina teorier om Secrecy, och längtar efter att få se om dem stämmer i sista boken.

Dream On är ett charmigt äventyr. Roligt, spännande och med härliga karaktärer. Rekommenderas. 


8 / 10 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar