söndag 23 april 2017

Avengers Arena, vol 1: Kill or Die - Dennis Hopeless mfl.

Titel: Avengers Arena, vol 1: Kill or Die
Författare: Dennis Hopeless mfl.
Serie: Avengers Arena/Avengers Undercover #1
Sidor: 144

Trapped on an isolated island, 16 superhuman teens (including cult favorites like members of the Runaways, the Avengers Academy, and Darkhawk) are given a chilling ultimatum by their demented captor: Fight or die...only one will walk out alive! Thus begins a primal battle that will test the skills, stamina and morals of each combatant. Welcome to Murder World, where secrets are plenty, alliances are fleeting, and the key to victory might be rewriting the rules of the game. Who will survive? As Cammi and Hazmat battle the mysterious Deathlocket, X-23 and Juston Seyfert's Sentinel join the fray...but who is the killer stalking the heroes in their sleep? Who are the students of the Braddock Aacdemy? And why does Darkhawk equal death? 

Avengers Arena var konceptet som fick mig att vilja börja läsa seriealbum i överhuvudtaget. Jag har haft den liggande osläst hemma ganska länge, men förväntningarna var så höga att jag behövt lite tid på mig. Om den levde upp till dessa då? Läs vidare så får du se.

Alltså den här handlingen är kanske ett av de bästa koncepten någonsin. Unga superhjältar som blir instängda i en slags Hunger Games arena och måste slåss mot varandra? Jag menar, det är ju helt fantastiskt. Som sagt hade jag väldigt höga förväntningar, och i det stora hela så levde den här första volymen absolut upp till dessa. Handlingen är spännande, och det är lätt att hänga med. Jag hade kanske varit snäppet mer förtjust om jag hade haft någon koll på alla dessa ungdomar, men jag tycker ändå att de bakgrundshistorier som ges gör att man får en bra koll. Dessutom är jag väldigt partisk för X-23, och att hon är med gör liksom att jag automatiskt håller på henne.

Tecknarstilen är riktigt snygg, och jag gillar verkligen bilderna. Actionscenerna blir superbra och jag är väldigt förtjust i den här volymen. Det enda som stör mig nu är att jag bara kan få tag på volym 2 & 3 om jag beställer från USA, och jag vill vänta tills jag har råd med en riktigt stor beställning. Vilket känns tungt, för jag vill ha mer och jag vill ha mer NU! Rekommenderas varmt.
 

8,5 / 10

2 kommentarer:

  1. I've never heard of this book until now, but I am thrilled that you loved it! Thanks for sharing your thoughts :)

    Brittany @ Brittany's Book Rambles

    SvaraRadera
    Svar
    1. It was so, so good. I need the next volume asap. It's like superheroes vs. The Hunger Games. Amazing! :)

      Radera