lördag 8 april 2017

Någon måste stoppa Ivy Pocket - Caleb Krisp

Titel: Någon måste stoppa Ivy Pocket
Författare: Caleb Krisp
Serie: Ivy Pocket #1
Sidor: 422
Recex: Ja

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Efter att den vandrande katastrofen Ivy Pocket hindrat Klockdiamanten från att falla i orätta händer anländer hon till London, där hon adopteras av ett kistmakarpar. Ivy är övertygad om att hon är den perfekta dottern, samtidigt som Mor Snagsby tvingar henne att städa begravningsbyrån, som en annan tjänsteflicka.

Alla verkar vilja ha något av Ivy Pocket. En vacker släkting vid namn Estelle vill att Ivy avslöjar den mörka hemligheten bakom hennes brors död. Hennes nya vän miss Carnage ställer nyfikna frågor, och Ivy själv vill bara komma på ett sätt att rädda sin vän Rebecca Butterfield som kanske trots allt fortfarande lever.

Men ondskan lurar runt hörnet. Och som vanligt är Ivy Pocket den enda som kan ordna upp allting. Hon måste skydda Klockdiamanten och rädda Rebecca - innan det är för sent!


Först och främst så vill jag ge ett stort tack till Modernista för recensionsexemplaret; tack så mycket! 

Jag absolut älskade Vem som helst utom Ivy Pocket, så jag har varit jättenyfiken på uppföljaren och så fort jag hade en ledig stund kastade jag mig genast över den. Och visst var den alldeles fantastiskt bra.

Alltså, jag sa det i min recension av den första boken, men det måste sägas igen. Det här är något av det roligaste och mest charmigaste jag någonsin läst. Handlingen är så, så spännande. Och även om den innehåller vissa delar av förutsägbarhet så lyckas den också med att överraska mig. Dessutom går den galet fort att läsa, och jag plöjde hela boken på bara ett par timmar.

Ivy Pocket själv är nog en av de bästa karaktärer jag någonsin haft nöjet att läsa om. Hennes charm, virrighet och höga självförtroende är alldeles enastående. Och hennes väl menande förolämpningar får mig att brista ut i gapskratt på var och varannan sida.

Lägg dessutom till de sanslöst vackra bilderna som boken innehåller så är det inte konstigt att den är en sådan favorit hos mig. Någon måste stoppa Ivy Pocket är en fenomenal bok, huvudkaraktären är en frisk fläkt, och jag absolut älskar den. Rekommenderas varmt!


9 / 10

6 kommentarer:

  1. Alltså denna serien verkar så bra! Förstår inte hur jag kunnat missa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här serien är alldeles fantastisk. Du måste läsa den asap. ;)

      Radera
  2. Alltså Ivy är bara för episk! Håller helt med dig om att hon är en av de bästa karaktärerna någonsin! <3 Ivy for president! (Eller inte... det skulle bli katastrof... ^^)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur?! Men hon är ju vansinnigt charmig (och kan väl aldrig vara sämre än Donald Trump som president?), och en stor favorit hos mig. :)

      Radera
    2. Sant haha. Bättre än Trump! Lugnt! ^^;

      Radera