tisdag 29 maj 2018

Sanningen - Harlan Coben

Titel: Sanningen
Författare: Harlan Coben
Serie: -
Sidor: 361
Recex: Ja

Före detta stridspiloten Maya Stern ser en otänkbar bild fångas av den digitala babyvakten: hennes tvååriga dotter Lily leker med sin pappa Joe – som blivit brutalt mördad två veckor tidigare …

Mayas liv skakas om ytterligare när det framkommer att det finns ett samband mellan det olösta mordet på hennes syster Claire och Joes död. För att hitta svaret på gåtorna måste Maya ta itu med djupa hemligheter från det förflutna, men några gör allt för att sanningen ska förbli dold.


Först och främst vill jag ge ett stort tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret; tack så mycket!

Harlan Coben är en av mina favoritförfattare och jag har läst det mesta han har skrivit. Hans böcker är ofta både spännande och gripande och Sanningen är givetvis inget undantag.

Handlingen var sjukt spännande och väldigt oförutsägbar. Jag var inte alls beredd på hur det mesta låg till och jag misstänkte allt och alla under läsningens gång. Att dessutom få följa Mayas tillbakablickar under sin tid i det militära var också väldigt intressant. Slutet var riktigt oväntat, men samtidigt väldigt passande.

Sanningen var en riktig bladvändare, full av spänning, och jag rekommenderar den mer än gärna.


8 / 10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar