fredag 2 augusti 2013

25 + 5 Böcker jag ser fram emot

Efter att ha sett Lisas inlägg om 25 böcker hon längtar efter blev jag sugen på att göra
ett liknande. Jag väljer dock 25 böcker under 2013, plus 5 böcker under 2014 jag ser fram emot.
Dock tar jag bara böcker som fått sina omslag. Här är Lisas inlägg, kolla in det med.

25 böcker under 2013:


False Sight av Dan Krokos (13 Augusti)
False Memory är en av de bättre böcker jag läst i år och så full av plot twister att det är omöjligt att lista ut vad som ska hända. Jag kan knappt vänta på den här uppföljaren.

Between the Devil and the Deep Blue Sea av April Genevieve Tucholke (15 Augusti)
Jag är väldigt peppad på att läsa denna bok som beskrivs som en gothic horror. En av de böcker jag längtade mest till inför 2013, och jag har redan förhandsbokat den.

Origin av Jennifer L. Armentrout (27 Augusti)
En av mina favoritserier, som kanske de flest vet vid det här laget. Efter Opals slut ligger Origin bland toppen på de böcker jag längtar mest till.

Crown of Midnight av Sarah J. Maas (27 Augusti)
Throne of Glass var en av de bästa böckerna jag läste förra året, och jag hoppas verkligen att jag ska kunna säga detsamma om Crown of Midnight.

The Coldest Girl in Coldtown av Holly Black (3 September)
Verkar vara en väldigt spännande vampyrbok. Jag har dessutom läst novellen världen bygger på,
och tyckte riktigt bra om den.


Conjured av Sarah Beth Durst (3 September)
Sarah Beth Dursts böcker är alltid riktigt roliga och jag har höga förväntningar på den här boken.

The 100 av Kass Morgan (3 September)
Boken jag längtar absolut mest till. Den verkar så sjukt bra och ska dessutom bli tv-serie till hösten och där trailern verkar väldigt lovande.

All Our Yesterdays av Cristin Terrill (1 Augusti/3 September)
I vanliga fall är jag inte särskilt förtjust i tidsresor, men All Our Yesterdays verkar fenomenal, och
jag längtar mycket efter att läsa den.

The Elites av Natasha Ngan (5 September)
Jag älskar omslaget och handlingen verkar riktigt spännande.

3:59 av Gretchen McNeil (17 September)  
Jag har hittills gillat det jag läst av Gretchen McNeil och jag är ganska säger på att 3:59 inte kommer vara något undantag. Dessutom verkar den riktigt läskig och det gillar jag.


The Dream Thieves av Maggie Stiefvater (17 September)
Maggie tillhör mina favoritförfattare och jag älskade första boken i serien, The Raven Boys, så
självklart är The Dream Thieves ett absolut måste.

Untold av Sarah Rees Brennan (24 September)
Unspoken var en fantastisk bok med helt enastående karaktärer. Humorn var på topp, men slutet krossade mitt hjärta en aning. Nu är det nästan så att jag räknar ner dagarna till Untold.

Countdown av Michelle Rowen (24 September)
En dystopiaktig bok som verkar väldigt spännande.

Through the Zombie Glass av Gena Showalter (24 September)
Jag älskade Alice in Zombieland när jag läste den, men ju längre tiden går desto mer verkar den tappa glansen. Jag hoppas på att Through the Zombie Glass ska påminna mig om vad det var jag älskade.

The Eye of Minds av James Dashner (8 Oktober)
En ny bok av James Dashner. Hur skulle jag någonsin kunna tacka nej till det?



Premeditated av Josin L. McQuien (8 Oktober)
Premeditated har jag velat läsa sedan första gången jag hörde talas om den. Verkar både spännande och skrämmande.

The House of Hades av Rick Riordan (8 Oktober)
Slutet på The Mark of Athena gör att The House of Hades kan inte komma snabbt nog. 
Som jag längtar..

Allegiant av Veronica Roth (22 Oktober)
Jag älskade inte Divergent så som de flesta andra, men jag föll verkligen för Insurgent. Mina förväntningar är skyhöga inför Allegiant och jag hoppas att den är minst lika bra.

Horde av Ann Aguirre (29 Oktober)
Oerhört spännande zombieserie och jag vill verkligen se hur den ska sluta.

Sentinel av Jennifer L. Armentrout (2 November)
Slutet på en av mina favoritserier. Trots att jag är ledsen att det är sista boken, längtar jag efter
att få veta hur allt ska sluta.



The Fiery Heart av Richelle Mead (19 November)
Jag är en av dem som gillar Bloodlines serien bättre än Vampire Academy och jag ser riktigt mycket fram emot The Fiery Heart. Dessutom ska vi ju få Adrians POV och det vill jag gärna se.

Pushed av Corrine Jackson (26 November)
Första boken i serien, Touched, var en riktig överraskning och mycket bättre än jag förväntat mig. Jag längtar mycket efter den här fortsättningen, och dessutom gillade jag verkligen Corrine Jacksons debutbok, så hon har stora möjligheter att bli en ny favoritförfattare.

Racing Savannah av Miranda Kenneally (3 December)
Miranda Kenneally skriver så bra och så mysiga contemporary böcker, och jag har höga förväntningar på Racing Savannah.

Ochså 2 böcker där jag är osäker på releasedatumet: 

Isla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins (17 September alt. 13 Maj 2014?)
Det är så konstigt, för på The Book Depository och Cdon står det att Isla ska släppas nu i September, men på andra sidor är det inte förrän 2014. Hur som helst så vill jag verkligen läsa boken och hoppas på att den kommer förr, snarare än senare.

The Retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin (Oktober 2013 alt. Våren 2014?)
Även här ändras datumet hela tiden, men Mara Dyer är en favoritserie och jag kommer läsa boken så snart den släpps.

5 böcker under 2014:            


Being Sloane Jacobs av Lauren Morrill (7 Januari)
Verkar var en mysig contemporary som jag ser mycket fram emot att få läsa.

Into the Still Blue av Veronica Rossi (28 Januari)
Många bra serier slutar under 2014 och jag hoppas att Into the Still Blue ger en av mina favoritserier ett värdigt avslut.

Three av Kristen Simmons (11 Februari)
Även här är det en av mina favoritserier som ska avslutas och jag verkligen avgudar den här serien, 
ser så oerhört mycket fram emot Three.

Split Second av Kasie West (11 Februari)
Jag läste nyss första boken, Pivot Point, och älskade den. Den här uppföljaren kan inte komma
snabbt nog och jag längtar så efter den.

Panic av Lauren Oliver (4 Mars)
 En ny bok av min absoluta favoritförfattare. Lauren Oliver skriver gudomligt vackert, och jag har de allra högaste förhoppningarna på Panic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar