tisdag 6 augusti 2013

Top Ten Tuesday - Books I Wish Had Sequels


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday.
Här ger man sin Topp 10 i veckans valda ämne som denna vecka är:
Top Ten Books I Wish Had Sequels 
(i mitt fall denna vecka blir det en Top Six)


6. This Is Not a Test av Courtney Summers
På många sätt tycker jag att slutet till This Is Not a Test var väldigt passande, men nyfiken 
som jag är hade jag gärna velat veta vad som kommer hända.

5. Fang Girl av Helen Keeble
En oerhört rolig bok, men där slutet skriker efter en uppföljare.
 
4. The Darkest Powers & Darkness Rising trilogierna av Kelley Armstrong
Jag är nöjd med hur serien slutade, men jag skulle ändå vilja veta mer..kanske vad som händer
när karaktärerna blivit lite äldre?


3. The Wolves of Mercy Falls av Maggie Stiefvater
Efter att ha sett denna video av Maggie Stiefvater är jag inte lika besviken på Forevers slut, men
jag skulle gärna velat ha en till bok i serien.

2. Raised by Wolves trilogin av Jennifer Lynn Barnes
 Kanske det elakaste slut jag någonsin läst... Vad händer egentligen? Snälla Jennifer Lynn
Barnes, ge mig mer!

1. Delirium trilogin av Lauren Oliver
Trots att jag fann slutet till Requiem passande för serien, vill jag ändå ha så mycket mer och är aningen besviken på Lauren Oliver. Jag önskar mig en spin-off serie som utspelar sig några år senare.

2 kommentarer:

  1. Petra I'm quite sure that most of the books that you listed above have sequels. I absolutely love your favourite books too, the banners on your sidebar ;) I love Kelley Armstrong books myself and what got me loving her work is the Darkest Powers Series :D

    My TTT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Well, I was thinking more along the lines that I want even more from these series... ;)

      Radera