måndag 26 augusti 2013

Minirecensioner x 3

Titel: Drowning Instinct
Författare: Ilsa J. Bick
Serie: -
Sidor: 345

Jenna is sweet sixteen, the age when a girl is supposed to find her prince.

Instead she finds Mr Anderson – intelligent, handsome, married Mr Anderson, who just happens to be her chemistry teacher. With a dark past and a difficult family, Jenna is just happy to have someone to protect her, to worry about her, to love her.

But should she be suspicious of Mr Anderson’s reputation for helping ‘damaged’ students? Why is the most popular girl in school suddenly jealous of her? And where is Mr Anderson’s wife?

This is a love story that breaks all the rules, but that won’t stop it breaking your heart.


Drowning Instinct var en väldigt intressant läsupplevelse och jag tycker att författaren har gjort ett oerhört bra jobb med att visa att allt är inte bara svart eller vitt. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om Mr Anderson, och slutet gjorde mig ännu mer förvirrad.
Jag gillade dock inte berättarrösten och jag tycker inte att den stämmer in på bilden jag fått av Jenna, eller hur hon beskriver sig själv.

Jag gillade inte slutet och önskar att man fått veta mer, men eftersom boken ändå var så pass tänkvärd så ger jag den betyget;

5 / 10

Titel: Spartan Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #4.5
Sidor: 46

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Professor Metis and Nickamedes say that I'm fine, that Loki and the Reapers don't have a hold on me anymore, but I can't risk it. I can't risk hurting Gwen again. So I'm leaving Mythos and going somewhere far, far away.

I know Gwen wonders what's happening to me, whether I'm safe. I can't tell her, but this is my story. . 


Jag är lite besviken på Spartan Frost. Jag trodde att det skulle vara roligare att läsa ur Logans perspektiv, men större delen av tiden tycker han bara synd om sig själv och är det något jag avskyr så är det "vi kan inte vara tillsammans för jag var besatt/jag är inte bra för dig/jag är en vampyr/fallen ängel/" etc. Slutet var däremot riktigt spännande och gör betyget lite högre. Dock kan jag säga att jag längtar fruktansvärt efter Midnight Frost och kan knappt vänta på att få läsa den.

5 / 10

Titel: Midnight Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #5
Sidor: 372

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Just when it seems life at Mythos Academy can’t get any more dangerous, the Reapers of Chaos manage to prove me wrong. It was just a typical night at the Library of Antiquities — until a Reaper tried to poison me. The good news is I’m still alive and kicking. The bad news is the Reaper poisoned someone else instead.

As Nike’s Champion, everyone expects me to lead the charge against the Reapers, even though I’m still hurting over what happened with Spartan warrior Logan Quinn. I’ve got to get my hands on the antidote fast — otherwise, an innocent person will die. But the only known cure is hidden in some creepy ruins — and the Reapers are sure to be waiting for me there…


Mythos Academy är ju en av mina favoritserier, och som jag har längtat efter Midnight Frost. Trots att den är den bok i serien med "minst" handling, var den lika bra för det och jag absolut älskade den. Karaktärerna är lika enastående som vanligt och handlingen alldeles fantastisk, Midnight Frost visar verkligen varför jag älskar serien.

Favoritcitat:

What can I say?" I grinned. I have a magic touch when it comes to animals."
Daphne snorted. "You're touched in the head is more like it.
 


Not your weapons," Agrona sneered. "Your artifacts. Sigyn's bow. The Horn of Roland. The Swords of Ruslan. And, of course, Vic."
"Well, naturally," the sword crowed, his voice swelling with pride. "I do put the
art in artifact."
I looked down on him. "Really?" I whispered. "You're really going to talk about how awesome you are at a time like this?"
"Certainly," Vic said. "Why wouldn't I?


10 / 10

1 kommentar:

  1. Svar: Ja jag får göra det, de har börjar pratat om Will i Mortal Instruments böckerna nu så måste läsa klart Inferna Devices serien innan jag fortsätter med City of lost souls. Men vad hände i Clockwork Angel? Jag vet att hon, tjejen, kunde byta skepnad typ och att Jem är sjuk. Tessa (hon heter så?) hennes brorsa gjorde något. KOmmer inte ihåg! Kan du typ summera den boken åt mig om du kommer ihåg`? :)

    SvaraRadera