söndag 10 maj 2015

Liebster Award (igen)


Jag har blivit nominerad till ännu en Liebster Award, den här gången är det finaste Ebba på En bokberoende tjej. Tack så hemskt mycket! Jag tänker dock inte nominera vidare, utan svarar bara på Ebbas frågor i det här inlägget. :)

1. Hur många böcker äger du?
Enligt Goodreads så äger jag 1065 böcker, men det stämmer inte riktigt eftersom jag har några dubbletter av vissa böcker (Harry Potter bland annat). Så kanske 1065 + 10-20 böcker till eller något sånt (jag har även en lista på en av sidorna ovan, men jag orkar inte räkna alla). 

2. Föredrar du serier eller fristående böcker?
Jag föredrar i princip alltid serier. Det är snarare så att jag blir lite tveksam till att läsa ensamstående böcker, även om jag har läst många bra. Förutom när det gäller contemporary böcker, då vill jag hellre att de ska vara ensamstående. 

3. Vilken bokblogg läser du oftast?
Jag kollar in ganska många bloggar dagligen, och många av dem finns på min blogglista lite längre ner (även om jag helt klart skulle behöva uppdatera den).
 
 
4. Om du var huvudpersonen i en bok, alltså att det var ditt liv. Vilken bok och karaktär hade du valt?
Åh, vilken svår fråga. Kanske Anna i Anna and the French Kiss. Jag menar, varken Paris eller Étienne St.Clair är väl helt fel.

5. Vilken genre läser du helst och varför?
Episk fantasy Young Adult är min absoluta favoritgenre, fast jag är väldigt förtjust i dystopier också.
Jag vet inte riktigt varför dock, det är väl det jag gillar mest just nu, helt enkelt.


6. Vilken bok tror du skulle bli en bra serie eller film?
Sist svarade jag Unwind serien av Neal Shusterman, och jag tänker faktiskt säga det nu också. Jag vill så gärna att den serien ska bli till film. Åh, eller kanske Vicious av V.E. Schwab. Den skulle också passa bra som film.
 

7. Vem eller vilka bokkaraktärer hade du helst haft som kompisar och varför?
Christian Ozera från Vampire Academy, för att jag tror att vi skulle komma utmärkt överens.

8. En bok som du gillar men inte är så populär bland andra:
Jag kommer faktiskt inte på någon just nu.. Eller, jag gillar fortfarande Twilight, och det är ju många som inte gör det längre (fast ärligt talat är det mer filmerna jag tycker om, böckerna har jag inte läst sedan 2010 så jag vet inte vad jag skulle tycka i dagsläget).


9. Största bokbesvikelsen?
Jag vet inte.. Förmodligen Mortal Danger av Ann Aguirre eller Panic av Lauren Oliver.

10. Har du någon bok-pojkvän? Vem isåfall?
Adrian Ivashkov från VA & Bloodlines eller Nikolai Lantsov från The Grisha.

11. Kommer du ihåg din första bokförälskelse?
Jag vet inte om det fanns någon när jag var yngre, men i mitt lite mer äldre liv (och som jag faktiskt kommer ihåg) så var det ju självklart Edward Cullen. Haha..


2 kommentarer:

  1. Oj förlåt visste inte att du gjort tagen förut! Men kul att du ville svara på mina frågor iallafall :) /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du taggade mig! :) Kram

      Radera