tisdag 1 november 2016

Månadssammanfattning: Oktober 2016

Lästa böcker:

Crooked Kingdom av Leigh Bardugo 
The Female of the Species av Mindy McGinnis 
Labyrinth Lost av Zoraida Cordova 
The Swan Riders av Erin Bow 
The Hammer of Thor av Rick Riordan 
Den otursförföljde Max Crumbly: Skolans hjälte av Rachel Renee Russell 
Vassa in the Night av Sarah Porter 
The Screaming Staircase av Jonathan Stroud 
The Fever Code av James Dashner 
Three Dark Crowns av Kendare Blake 
Gudar, hjältar och monster av Selene Nicolaides 
Black Widow: Red Vengeance av Margaret Stohl 
Stalking Jack the Ripper av Kerri Maniscalco 
Frost Like Night av Sara Raasch 
Rött uppror av Pierce Brown*
Gyllene sonen av Pierce Brown*
Morgonstjärnan av Pierce Brown
Midnight Hour av C.C. Hunter

*omläsning

Antal: 18
Omläsningar: 2
Svenska: 5
Engelska: 13
Snittbetyg: 8.16
(dock är inte Max Crumbly inräknad i betygssnittet eftersom jag aldrig gav den något betyg)

Bästa bok: Crooked Kingdom av Leigh Bardugo
Sämsta bok: Den otursförföljde Max Crumbly: Skolans hjälte av Rachel Renee Russell
Största överraskning: Labyrinth Lost av Zoraida Córdova
Största besvikelse: The Swan Riders av Erin Bow


Kommentar: Oktober har varit en bra läsmånad, och jag har gillat det mesta jag läst. Bäst var dock Crooked Kingdom av Leigh Bardugo, och det hamnar definitivt bland årets största favoriter. Flera andra böcker har också varit väldigt bra. Särskilt Morgonstjärnan av Pierce Brown, Stalking Jack the Ripper av Kerri Maniscalco, The Hammer of Thor av Rick Riordan, Labyrinth Lost av Zoraida Córdova (månadens överraskning) och  The Female of the Species av Mindy McGinnis.

Sämsta bok får bli Den otursförföljde Max Crumbly: Skolans hjälte av Rachel Renee Russell. Den var kanske inte dålig så i sig, men det var inte alls en bok i min smak. Så tyvärr hamnar den längst ner denna månad. Besvikelsen blev The Swan Riders av Erin Bow, vilket är väldigt tråkigt eftersom jag älskade den första boken. Men, men..sånt som händer ibland, tyvärr.

Jag har inga särskilda planer inför November, och jag får se hur mycket jag hinner med. Kanske måste dra ner lite på läsningen, men mer om det i ett kommande inlägg..

Vilken var din favoritbok i Oktober? Och planerar du att läsa något särskilt under November?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar