torsdag 7 februari 2013

What Happens Next - Colleen Clayton

Titel: What Happens Next
Författare: Colleen Clayton
Serie: -
Sidor: 320

Before the ski trip, sixteen-year-old Cassidy “Sid” Murphy was a cheerleader (at the bottom of the pyramid, but still...), a straight-A student, and a member of a solid trio of best friends. When she ends up on a ski lift next to handsome local college boy, Dax Windsor, she’s thrilled; but Dax takes everything from Sid—including a lock of her perfect red curls—and she can’t remember any of it.

Back home and unable to relate to her old friends, Sid drops her college prep classes and takes up residence in the A/V room with only Corey “The Living Stoner” Livingston for company. But as she gets to know Corey (slacker, baker, total dreamboat), Sid finds someone who truly makes her happy. Now, if she can just shake the nightmares and those few extra pounds, everything will be perfect... or so she thinks.


What Happens Next är både hemsk och vacker. Den är ganska mörk och tar upp många tunga ämnen. Våldtäkt, ätstörningar och utfrysning. Den handlar om att förlora nästan allt och hur man kämpar sig tillbaka igen. Att överleva och att våga leva.

Det är många känslor som far omkring under läsningens gång. Colleen Clayton lyckas med att dra in mig från första sidan och Sids känslor är så verkliga att det nästan blir mina känslor också. Dessutom så älskar jag språket.

Jag gillar Sid, även när hon känner att hon förlorat allt så finns det ändå en glöd inom henne. Hon är charmig och rolig, samtidigt som hon krossar mitt hjärta. Det finns inte en sekund under läsandets gång som jag inte lider med Sid och hennes situation.
Jag älskar Corey, han kan nog vara det bästa med boken faktiskt. Corey är en sån underbar och snäll kille, han är helt fantastisk. Jag älskar när den snälla killen får vara kärleksintresset, känns som att dem är lite underskattade i YA-böckerna. 
Citat, Corey till Sid:
“You're beautiful, Sid,' he says, pushing my hair out of my face. 'And I never said it at first because it seemed so obvious to me, so easy. I didn't say it because I never wanted you to think the things I say to you are just things. Empty compliments to get in your pants. I wanted the things I say to you to be extraordinary, because that's what you are to me. Extraordinary. And I'm so sorry I didn't say it sooner, because I think you need to hear it. You were beautiful a year ago and you're beautiful now.”
I övrigt så störde jag mig på att Sids kompisar frös ut henne för ett misstags skull, men jag älskade hennes mamma och lillebror.

Slutet var väldigt fint och jag blev lite tårögd. What Happens Next är en känslosam läsupplevelse och en bok jag verkligen gillade.

Favoritcitat:

“Then I look over at Corey, who is watching me with a tenderness that makes me want to crawl inside his heart, pitch a tent, and set up camp forever.” 

                                                 7 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar