tisdag 23 juli 2013

Acid - Emma Pass

Titel: Acid
Författare: Emma Pass
Serie: -
Sidor: 429

2113. In Jenna Strong’s world, ACID – the most brutal, controlling police force in history – rule supreme. No throwaway comment or muttered dissent goes unnoticed – or unpunished. And it was ACID agents who locked Jenna away for life, for a bloody crime she struggles to remember.

The only female inmate in a violent high-security prison, Jenna has learned to survive by any means necessary. And when a mysterious rebel group breaks her out, she must use her strength, speed and skill to stay one step ahead of ACID – and to uncover the truth about what really happened on that dark night two years ago.


Mina åsikter om Acid är väldigt förvirrande. Å ena sidan kan jag vara riktigt kritisk och hitta en hel del att klaga på, men å andra sidan fann jag boken så otroligt spännande och den var nästan omöjlig att sluta läsa.

Början av boken var helt superb och jag fastnade direkt i den. Acid är full av action och spänning, och den blir aldrig tråkig. Aningen förutsägbar ibland, men ändå inte så att jag störde mig på det.
Boken innehåller ett antal olika storylines, och flera utav dem har inte alls behövt vara med eller tillförde något viktigt till handlingen, men på något sätt tycker jag ändå att författaren fick dem att fungera.

Jag gillade verkligen Jenna. Hon var totalt badass, och så stark och modig. Tyvärr känner jag att hon var den enda karaktär jag verkligen fick lära känna, så även om jag gillade exempelvis Max, så blev det aldrig riktigt så att jag brydde mig om vad som hände med honom. Jag gillade dock romansen, trots att den var väldigt insta-love så tog den inte upp för mycket plats eller kändes onödig.

Jag gillade världsuppbyggnaden, men jag hade gärna sett mycket mer information. Världen var både obehaglig och skrämmande, och jag tyckte mycket om nyhetsartiklarna som fanns med lite här och där.

Acid är långt ifrån den bästa bok jag läst, och det märks att det är en debut. För många onödiga storylines och lite för lite information, men ändå oerhört spännande. Jag ser fram emot att få läsa mer av Emma Pass.

6 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar