fredag 5 juli 2013

Nattfjärilen - Saskia Walker

Titel: Nattfjärilen
Författare: Saskia Walker
Serie: Maleficiumtrilogin #1
Sidor: 346
Recex: Ja

Det är en mörk tid, och en stark kvinna
gör vad hon kan för att överleva.
Även om det innebär att låna ut sin kropp
för en handfull mynt

Jessica Taskill lever med det plågsamma minnet av att bevittnat hur hennes mor brändes på bål, anklagad för häxeri. Och precis som sin mor har Jessica gåvan - en kraftfull magisk förmåga som hon måste hålla dold. Ändå beskylls hon för att vara häxa av en rival. Jessica hamnar bakom galler i väntan på en säker död när en dubiös präst dyker upp i den mörka fängelsecellen och begär tjänster hon aldrig hört någon i prästkläder uttala.

Gregor Ramsay är emellertid lika helig som djävulen själv, men hans löfte om frihet i utbyte mot de speciella tjänsterna kan bli hennes räddning. Snart finner hon sig vara fast i en överenskommelse där hon ska förföra och förgöra Gregors dödsfiende. Ett avtal som blir alltmer motbjudande att genomföra då Gregors åtrå till henne blir starkare och svårare att motstå. Kanske bör Jessica trots allt gå med på hans plan ... för på samma sätt som han använder henne för sina behov kan hon utnyttja honom för sina egna.


Först och främst vill jag tacka Harlequin för recensionsexemplaret; tack så mycket!

Nattfjärilen är den första erotiska bok jag läser och det är inte alls min vanliga genre. Från början tyckte jag dock att det skulle vara spännande med något nytt, men Nattfjärilen var inte alls en bok för mig.

Jag är faktiskt rätt besviken på Nattfjärilen, den hade potentialen att vara bra men tyvärr knuffar alla sexscener undan handlingen och till sist känns boken mest som en medioker porrfilm. Jag ville veta mer om häxor och magin, och jag tyckte att Gregors hämnd hade kunnat bli både spännande och väldigt bra om man valt att fokusera på det, men istället består större delen av boken av dåligt skrivna sexscener som jag till slut bara skumläste.

Karaktärerna har inga större personlighetsdrag och det bästa jag kan säga för att beskriva dem är att de alltid är kåta. Man lär aldrig känna vare sig Jessie eller Gregor och jag kan inte komma på något positivt att säga om någon utav dem.

Jag trodde att Nattfjärilen skulle vara bättre än vad den var, och jag förstår faktiskt inte varför författaren valde att bland in magi i överhuvudtaget. Jag har absolut inget emot sexscener, men här blev det bara för mycket. Nattfjärilen var, tyvärr, inte en bok för mig.


2 / 10

2 kommentarer:

  1. Jag har hela den serien hemma och tänkte börja läsa den snart, men jag förstår att jag kanske inte ska ha för höga förväntningar :P Jag är dessutom ingen jätte fan av sexscener..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej ha inte det. ;) Jag hoppas att du gillar dem bättre än vad jag gjorde iallafall. :)

      Radera