lördag 1 september 2012

Book Haul (+ road trip)

Först måste jag berätta hur det hela började.. Min man ska jobba några veckor i Uppsala (han jobbar borta söndag-torsdag) och då fick jag den briljanta idén att jag kunde åka ner på en torsdag för att gå på The English Bookshop , och sedan åka med honom hem igen. Tänkte att syrran kunde vara hundvakt, men när jag berättade för henne ville hon förstås också följa med.
Efter lite planerande och diskuterande utvecklades min ensamma dagstripp till en road trip, och klockan 6 igår morse lastade vi in tre hundar och fem personer i bilen och åkte 30 mil enbart för att gå på en bokhandel (där jag bor finns det bara någon hylla med engelska YA böcker på de bokhandlar vi har, och jag har länge velat åkt till en riktig bokhandel med massor av engelska böcker).
Det var jättekul (och väldigt nödvändigt ;)) och jag köpte nästan bara böcker jag förmodligen aldrig skulle beställt i vanliga fall och det är sånt jag tycker är extra roligt i en bokhandel, att hitta något man i vanliga fall inte tänkt på!

Här är böckerna:

Die For Me - Amy Plum
Until I Die - Amy Plum
The Iron Witch - Karen Mahoney
The Wood Queen - Karen Mahoney
Hereafter - Tara Hudson
Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl
Night School - C.J. Daugherty
Hollow Pike . James Dawson
A Long, Long Sleep - Anna Sheehan
Unravelling - Elizabeth Norris
Grave Mercy - Robin LaFevers
Trial by Fire - Jennifer Lynn Barnes (första boken fanns inte, så den har jag beställt från Adlibris)
Darkness Falls - Cate Tiernan
Sucks to Be Me - Kimberly Pauley
Evernight - Claudia Gray
Stargazer - Claudia Gray

The Fury - Alexander Gordon Smith
Obsidian - Jennifer L. Armentrout
Onyx - Jennifer L. Armnetrout
The Kill Order - James Dashner
The Rise of Nine - Pittacus Lore
Finnikin of the Rock - Melina Marchetta
The Boyfriend List - E. Lockhart
Fall for Anything - Courtney Summers
Epic Fail - Clarie - LaZebnik
Nine Uses for an Ex-Boyfriend - Sarra Manning
Atticus Claw Breaks the Law - Jennifer Gray
The Somnambulist - Essie Fox
 
Dem sista två böckerna fick jag! Hon som jobbade där hämtade fyra böcker och jag och
min syster fick ta två var. Jättegulligt. :)
 
Jag köpte även två böcker från Cdon som jag fick i veckan:
The Gathering - Kelley Armstrong
The Calling - Kelley Armstrong

Och det var alla nya böcker jag köpt den här veckan, 30 stycken! Jag som redan har så många olästa böcker..aja. :)  Vill också tipsa om Tessan och Maddie, som båda gjort riktigt härliga Book Hauls i veckan, kolla in dem. 
Månadssammanfattning kommer upp imorgon.
 
Har ni läst någon av böckerna? Är dem bra?

 







5 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig bokhög. Så många bra böcker, vill ha allihop. Är inte alls avundsjuk, inte alls.. ;)

    SvaraRadera
  2. Gud så många härliga böcker! Vill bara sträcka in handen i bilden och rofsa åt mig dem :) Nu väntar jag spänt på recensionerna av speciellt The Kill Order och och Unravelling!

    SvaraRadera
  3. Aaaaaavis! Vill läsa alla de där böckerna typ! Speciellt Obsidian, hoppas du gillar den! :D

    SvaraRadera
  4. Oooh! Gud vad mysigt!! Bjud hem mig?? Haha.

    SvaraRadera