fredag 21 december 2012

Julkalender 18 - 21 December

Jag har inte riktigt hunnit med mig med julkalendern..
Knappt haft någon tid senaste dagarna, med julstök och handling. Ska försöka göra
hela kalendern, men kan inte lova något. :)

Dag 18
Vad var det för bok nu igen?

Ebba letar efter en bok, och jag har ingen aning vilken hon menar.
Det lysande ögat säger vissa. 

Dag 19
Har du läst någon julkrönika i år?

Nej, det har jag inte.

Dag 20
Älskar, älskar, älskar denna boken!

Delirium av Lauren Oliver.
Jag älskar allt med boken, handlingen, karaktärerna, slutet och framför allt
Lauren Olivers språk. En utav de vackraste böcker jag vet, jag bläddrar lite i den då och då
och ser fram emot en omläsning i Mars.

“Now I'd rather be infected with love for the tiniest sliver of a second than live a hundred years smothered by a lie.” 


Dag 21
Seriöst, ska det här föreställa en bok?

Jag försöker att alltid läsa klart hela boken när jag väl har börjat, men en
fruktansvärt, otroligt värdelös bok är Jag ska skydda dig från allt av Lauren Kelly
(pseudonym för Joyce Carol Oates). Så värdelös att jag ångrar varenda sekund jag gav den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar