fredag 1 februari 2013

Månadssammanfattning: Januari

Lästa böcker:

Easy av Tammara Webber
The Darkest Minds av Alexandra Bracken
Death Sentence av Alexander Gordon Smith
The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky
Black City av Elizabeth Richards
Annabel av Lauren Oliver
Through the Ever Night av Veronica Rossi
A Midsummer's Nightmare av Kody Keplinger
Fang Girl av Helen Keeble
Stealing Parker av Miranda Kenneally
Fugitives av Alexander Gordon Smith
What She Left Behind av Tracy Bilen
What Happens Next av Colleen Clayton
Falling For You av Lisa Schroeder
Glitch av Heather Anastasiu
Röd täckmantel av Christopher Reich
Undeadly av Michele Vail
If I Lie av Corrine Jackson
Enclave av Ann Aguirre
Shades of Earth av Beth Revis
Radiant av Cynthia Hand
Boundless av Cynthia Hand
Endurance av Ann Aguirre
Outpost av Ann Aguirre
Double Crossed: A Spies and Thieves Story av Ally Carter
Perfect Scoundrels av Ally Carter
Turned at Dark: A Bonus Shadow Falls Short Story av C.C. Hunter

Antal: 27
Mellanböcker/Noveller: 5
Svenska: 1
Engelska: 26
Snittbetyg: 7.68


Bästa bok: A Midsummer's Nightmare av Kody Keplinger
Sämsta bok: Glitch av Heather Anastasiu
Största överraskning: -
Största besvikelse: Glitch av Heather Anastasiu

Kommentar: Om man bortser från 2 böcker (Glitch & Röd täckmantel) så har jag bara läst riktigt bra böcker (betyg 7 eller mer) i januari. Jag har läst många av mina julklappsböcker och alla har varit kanonbra. Bästa boken denna månad blev A Midsummer's Nightmare av Kody Keplinger, den var ännu bättre än jag förväntat mig och jag älskade den.
Egentligen förtjänar nästan alla januaris böcker ett speciellt omnämnande, men några som var oerhört nära att bli månadens bästa bok är: Shades of Earth av Beth Revis, Through the Ever Night av Veronica Rossi, Boundless av Cynthia Hand och The Darkest Minds av Alexandra Bracken.
Jag har läst väldigt mycket i januari, men nu senaste dagarna har jag inte orkat läsa alls. Men..ny månad, nya tag. Förutom fler julklappsböcker så väntar jag på flera nya releaser nu i februari (Breaking Point, Unravel Me, The Indigo Spell & Sever) och ser fram emot en ny och härlig läsmånad.


Planerar ni att läsa något speciellt i februari?


5 kommentarer:

  1. Det var inte en dålig skörd du fått ihop, va roligt! :)

    SvaraRadera
  2. Åh jävlar, 27 böcker är ju riktigt mycket. Är väldigt nyfiken på Kody Koplinger som författare nu, har velat läsa något av henne länge.

    SvaraRadera
  3. Sjukt bra jobbat med 27 böcker Petra! :)

    SvaraRadera
  4. Wow 27 böcker!! Hoppas att jag kan läsa så många böcker under en månad någon gång. :P
    Ska nog försöka att läsa ut de flesta av mina böcker hemma. Har ganska många så jag måste bli klar med dem snart!

    SvaraRadera