lördag 5 oktober 2013

Reading Habits Tag

Jag blev taggad av Anna att göra den här enkäten om läsvanor. Tack Anna! :)

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Jag sitter antingen vid köksbordet eller i min fåtölj i vardagsrummet. Jag önskar att jag kunde läsa i sängen, men hittills har jag inte hittat något bekvämt sätt att sitta/ligga på. :/

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Jag använder bokmärken för det mesta. Har hur många som helst som jag fått när jag beställt böcker från The Book Depository. Om jag inte har något bokmärke i närheten tar jag första bästa pappersbit, jag hatar nämligen att bara slå igen boken.

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel/ett visst antal sidor?
Jag kan sluta läsa när som helst, men jag föredrar att inte göra det. Helst av allt vill jag sluta på ett nytt kapitel men även på ett nytt stycke går bra.

4. Äter och dricker du någonting medan du läser?
Jag lägger alltid ifrån mig boken om jag ska äta något för jag är så orolig att jag ska spilla, men att dricka något har jag inga problem med. Pepsi Max är min favoritdryck. 

5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på medan du läser?
Jag har gärna TV:n på, fast med ljudet avslaget. Jag kan läsa och lyssna på musik samtidigt, men jag föredrar att ha ganska tyst omkring mig.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
En bok i taget. Det är ytterst, ytterst sällan jag läser flera böcker samtidigt, utan jag föredrar att koncentrera mig på en historia i taget.

7. Läsa hemma eller överallt?
Jag är ju hemma för det mesta, men jag kan läsa överallt. Jag har i princip alltid med mig en bok i väskan om jag ska någonstans, och läser gärna så fort jag har lite tid över.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst i huvudet..(är det bara jag som tycker att den här frågan känns lite konstig?)

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar över stycken?
Åh, nej..absolut inte. Bland det värsta jag vet är de gånger jag råkat få något spoilat för mig. Om en bok är sjukligt tråkig kan jag skumläsa vissa stycken, men jag hoppar aldrig över något..man vet aldrig vad man missar. :)

10. Bryta ryggar eller inte?
Absolut inte. Jag är jätterädd om mina böcker och vill att de ska vara i så bra skick som möjligt.
  
11. Skriver du i böcker?
Nej. Se ovan. 

12. Vilka taggar du?
Jag tror väl att de flesta gjort den/blivit taggade vid det här laget? Så jag taggar ALLA som vill göra den. Plus Maddie och Rebecka i hopp om att ni ska återvända till bloggosfären. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar