tisdag 8 oktober 2013

Top Ten Tuesday - Best/Worst Series Enders


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday.
Här ger man sin Topp 10 i veckans valda ämne som denna vecka är:
Top Ten Best/Worst Series Enders

Jag beslöt mig för att göra hälften av varje idag, och istället för tio alternativ har jag bara åtta..

Top Four Worst Series Enders


4. Delirium trilogin av Lauren Oliver
Jag både älskade och hatade slutet i Requiem. Jag kan inte låta bli att vara besviken på Lauren Oliver, och jag tycker att hon har kunnat gjort det så mycket bättre. Det som räddade det är att det är, åtminstonde i mina ögon, underförstått att, markera för spoiler --> Lena & Alex slutar upp tillsammans, spoiler slut.

3. De Utvalda (Graceling Realm) av Kristin Cashore
 Jag älskade Hemligheternas Rike ända fram till slutet, men sedan var det..nej, bara nej..
Såhär avslutar man inte en serie..

2. The Wolves of Mercy Falls av Maggie Stiefvater
Dock räknas väl egentligen inte den här längre, eftersom Sinner (yes, yes, YES) kommer nästa år, men jag var så oerhört besviken på Forevers slut när jag läste den, att jag kan inte låta bli att räkna med den här serien ändå.


1. Raised by Wolves trilogin av Jennifer Lynn Barnes
Taken by Storm fullkomligt krossade mitt hjärta, och sedan slutade den i en sådan oerhörd cliffhanger.. Jag tänker fortfarande på den här serien, och skulle kunna ge ett par fingrar för att få en fortsättning.

Top Four Best Series Enders


4. Gone serien av Michael Grant
Så, så bra. Den här serien har verkligen inte kunnat få ett bättre slut.

3. Darkness Rising av Kelley Armstrong
Jag älskar hur Darkness Rising och Darkest Powers vävs ihop, alla frågor får svar, favoritkaraktärer träffas och det jag väntat på sedan The Gathering äntligen händer.. Precis så här vill man att en favoritserie ska avslutas.

2. The Infernal Devices av Cassandra Clare
Enastående, bara enastående..


1. Harry Potter av J.K. Rowling
"All was well."

8 kommentarer:

  1. Jag tyckte det var svårt att komma på sämsta seriesluten! Bra slut är desto lättare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tyckte precis tvärtom..fast jag svarade dig mer utförligt på din blogg. :)

      Radera
  2. Åh jag har inte läst Rekviem än. Nu vill jag nästan inte läsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog att man kanske gillar det bättre om man är okej med öpnna slut. Jag har dock lite svårt för det..och när det kommer till en favoritserie blev det lite för mycket. :/ Hoppas du gillar den dock! :)

      Radera
  3. Jag frågade Kristin Cashore när jag träffade henne om Bitterblue var sista delen i serien
    och hon sa att hon hade planer på att skriva fler i serien :)
    (Har inte läst Bitterblue än, så kan inte uttala mig om slutet)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, vad skönt att höra! Jag tyckte det slutet var på tok för öppet för min smak. Jag hoppas att du gillar boken dock. :)

      Radera
  4. Älskar dina listor :D Men HERREGUD SKA DET KOMMA UT EN TILL BOK I WOLVES OF MERCY FALLS? Det visste jag inte :O Jag älskar den serien så himla mycket, längtar tills Sinner kommer ut :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men tack! :) Ah, jag vet ju att du också älskar den serien..visst är det kul med en till bok? Kanske den bästa nyheten på länge!! :)

      Radera