fredag 15 november 2013

No Angel - Helen Keeble

Titel: No Angel
Författare: Helen Keeble
Serie: -
Sidor: 370

Rafael Angelos just got handed the greatest gift any teenage boy could ever dream of. Upon arriving at his new boarding school for senior year, he discovered that he is the ONLY male student. But what should have been a godsend isn't exactly heaven on Earth.

Raffi's about to learn that St. Mary's is actually a hub for demons-and that he was summoned to the school by someone expecting him to save the day. Raffi knows he's no angel-but it's pretty hard to deny that there's some higher plan at work when he wakes up one morning to discover a glowing circle around his head.


I början av året läste jag Helen Keebles debutbok, Fang Girl, vilken var hysteriskt rolig. Efter det har jag längtat efter att få läsa mer av henne, och No Angel var naturligtvis ett måste. Tyvärr var jag inte lika förtjust i den som jag var i Fang Girl, men det var fortfarande en bra bok.

Det jag saknade mest i den här boken var humorn. I Fang Girl så drev Helen Keeble ordentligt med dagens vampyrer, och jag gapskrattade var och varannan sida. No Angel är rolig, men inte alls lika rolig och det gjorde mig lite besviken. Till största del är det dock mitt eget fel och jag även om jag inser att det är två helt skilda böcker så förväntade jag mig en ny Fang Girl, och kan därför inget annat än att bli besviken.

Jag gillar No Angels handling, och som jag redan sagt är den ganska rolig. Raffi är den enda killen på en internatskola som tidigare bara varit öppen för flickor. Han är långt ifrån en ängel, och jag älskar hans reaktion när han helt plötsligt börjar förvandlas till en. No Angel är en blandning av änglar, demoner, humor och spänning, och jag gillade den mycket.

Karaktärerna är väldigt härliga, och jag gillar att nästan ingen är vad de först verkar vara. Jag tyckte mycket om Raffi, han var en härlig blandning av charm och arrogans, men hade samtidigt hjärtat på det rätta stället, och ju mer jag lärde känna honom, desto bätte gillade jag honom.
Jag gillade även Faith, Krystal och Michaela.. Krystal var dock min favorit utav dessa.

Jag är lite irriterad på mig själv, för det känns som att mina förväntningar förstörde läsupplevelsen en aning. Dock gillade jag No Angel, dess handling var både rolig och spännande, och karaktärerna var charmiga och älskvärda. En mycket bra bok, bara inte riktigt det jag förväntat mig.

Favoritcitat:

"I broke off from my hummed rendition of "U Can't Touch This.""I'm a seraph," I reminded her happily."I'm supposed to sing constant praises."
"Not about yourself!"
"Doo be do do- demons can't touch this!" I sang again."


7 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar