tisdag 12 november 2013

Top Ten Tuesday - Covers I Wish I Could Redesign


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday.
Här ger man sin Topp 10 i veckans valda ämne som denna vecka är:
Top Ten Covers I Wish I Could Redesign


10. Speak av Laurie Halse Anderson
9. Looking for Alibrandi av Melina Marchetta
8. Finale av Becca Fitzpatrick


7. Killer Frost av Jennifer Estep
Trots att det här är min favoritserie så är jag inte speciellt förtjust i omslagen. Killer Frost är dock det värsta, och varför har man bytt modell på de två sista böckerna?
6. Pretty Little Liars av Sara Shepard
Det här är ett av de fulaste omslagen som finns i mina ögon, och jag skulle gärna redesigna
hela den här serien.
5. Bloodlines av Richelle Mead
Se plats nummer 4.


4. Vampire Academy av Richelle Mead
Richelle Meads omslag är alltid så tråkiga, och jag tycker definitivt inte att de passar in på serien/serierna, eller att modellerna passar in på karaktärerna.. :/
3. Unremembered av Jessica Brody
Jag ångrar så att jag köpte UK paperbacken av den här boken. Omslaget är så hemskt att det faktiskt gör att jag inte vill läsa boken. Dock gillar jag US omslaget.
2. Isla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins
Varför bytte man omslag? Bara varför?


1. Shades of Earth av Beth Revis
Ärligt talat så är det här omslaget ganska fint i sig, men om man jämför med originalomslagen
så är det fruktansvärt. Det övergår mitt förstånd, och det är en av mina största besvikelser, att man bestämde sig för nya omslag på den här serien..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar