torsdag 6 februari 2014

Crash Into You - Katie McGarry

Titel: Crash Into You
Författare: Katie McGarry
Serie: Pushing the Limits #3
Sidor: 474

The girl with straight As, designer clothes and the perfect life-that's who people expect Rachel Young to be. So the private-school junior keeps secrets from her wealthy parents and overbearing brothers...and she's just added two more to the list. One involves racing strangers down dark country roads in her Mustang GT. The other? Seventeen-year-old Isaiah Walker-a guy she has no business even talking to. But when the foster kid with the tattoos and intense gray eyes comes to her rescue, she can't get him out of her mind.

Isaiah has secrets, too. About where he lives, and how he really feels about Rachel. The last thing he needs is to get tangled up with a rich girl who wants to slum it on the south side for kicks-no matter how angelic she might look.

But when their shared love of street racing puts both their lives in jeopardy, they have six weeks to come up with a way out. Six weeks to discover just how far they'll go to save each other.


Jag absolut älskade Isaiah när man först träffade honom i Pushing the Limits, och jag har längtat efter att få läsa hans bok sedan dess. Men tyvärr gillar jag inte Isaiahs perspektiv lika mycket som jag trodde jag skulle göra, även om jag fortfarande tyckte att Crash Into You var en riktigt bra bok.

Handlingen var kanske den mest intressanta hittills i serien, och jag älskar att street racing var involverat (även om jag gärna sett mycket mer utav det). På ett sätt gillar jag det hela med att de måste få ihop en massa pengar, men på ett annat sätt känns det som att allt hade varit så mycket lättare om de vågat lita på andra människor också. Ah, jag vet..jag både gillade och ogillade handlingen, på samma sätt som jag både gillade och ogillade karaktärerna..

Isaiah var något av en besvikelse. Jag tyckte så mycket om det man sett av honom tidigare, men när jag fick lära känna honom så levde han inte alls upp till mina förväntningar. Både Isaiah och Rachel var ganska gnälliga, och experter på att tycka synd om sig själva (vilket är ett av de mest irriterande dragen en karaktär kan ha för mig). Jag var så trött på Isaiahs inre tjat om hur dålig han var för Rachel, att ingen kunde älska honom osv, osv.. För guds skull, man up!!
Rachel var något bättre, och jag hade lättare att förstå henne. Alla var så där överdrivet beskyddande emot henne, och jag förstår att det måste ta mycket..även om jag mest bara önskade att hon kunde stå på sig för en gångs skull. Båda blev lite bättre i slutet, men större delen av boken kom vi inte riktigt överens. Jag var dessutom inte alls särskilt förtjust i någon av Rachels familjemedlemmar, men jag älskade Abby och Logan, och önskade att jag fått sett mer av Noah, Echo, Beth och Ryan.

Trots att jag mestadels har gnällt, så fastnade jag ändå mycket för den här boken. Crash Into You är en mycket bra contemporary, och en bok jag skulle ha älskat om inte karaktärerna varit så störiga. 

7,5 / 10

2 kommentarer:

  1. Asså jag måste ta mig i kragen och läsa dessa böcker! De har fått så många bra recensioner!
    SV: Tack! Det är nog inte många som håller med mig på den punkten! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag. :) Allra helst den första boken rekommenderar jag gärna. Hoppas du läser, och gillar dem snart. :)
      Haha, nej det tror inte jag heller. ;)

      Radera