tisdag 1 april 2014

Månadssammanfattning: Mars 2014

Lästa böcker:

Falling Kingdoms av Morgan Rhodes
Grave Mercy av Robin LaFevers
The Winner's Curse av Marie Rutkoski
Panic av Lauren Oliver
The Burning Sky av Sherry Thomas
Dark Triumph av Robin LaFevers
Buffy the Vampire Slayer: Season 8 Vol 1 av Joss Whedon mfl.
The Demon King av Cinda Williams Chima
Rebel Spring av Morgan Rhodes
Dödens trubadur av Fredrik Lindblom
Not a Drop to Drink av Mindy McGinnis
The Exiled Queen av Cinda Williams Chima
The Gray Wolf Throne av Cinda Williams Chima
The Crimson Crown av Cinda Williams Chima
Nil av Lynne Matson

Antal: 15
Graphic Novels/Comics etc:1
Svenska: 1
Engelska: 14
Snittbetyg: 7.76

Bästa bok: Grave Mercy & Dark Triumph av Robin LaFevers
Sämsta bok: Nil av Lynne Matson
Största överraskning: Grave Mercy av Robin LaFevers
Största besvikelse: Panic av Lauren Oliver & The Winner's Curse av Marie Rutkoski


Kommentar: Mars har mestadels varit en väldigt bra läsmånad. Jag har dock (efter att varit
sjukskriven/aktivitetsersättning i snart 10 års tid) börjat praktisera 3 eftermiddagar/veckan (på min lokala Erikshjälpens bokavdelning, superkul), och har därför varit väldigt trött och inte orkat läst lika mycket som vanligt. Jag är ändå väldigt nöjd med mina 15 böcker, och nästan alla har varit riktigt bra. Grave Mercy och Dark Triumph, båda av Robin LaFevers, blev månadens bästa böcker, men Dödens trubadur av Fredrik Lindblom, och The Crimson Crown av Cinda Williams Chima förtjänar
också den utmärkelsen, och jag älskade alla dem böckerna.
 Nil av Lynne Matson var riktigt dålig, och månadens sämsta bok. Både Panic av Lauren Oliver och The Winner's Curse av Marie Rutkoski var stora besvikelser, och fick därför dela på den platsen.

I April fyller jag år, och hoppas självklart på många bokiga presenter. Jag har dock inte planerat att läsa något speciellt, utan tänkte mest ta det jag orkar och har lust med, och hoppas på en till bra läsmånad.

Planerar ni att läsa något särskilt i April?
 

2 kommentarer:

  1. Jag satsar, återigen, på att äntligen beta av Wool i april. Alla säger ju att det serien är så bra!Annars känns tre bokcirklar som om det kommer ta en del lästid men Fahrenheit 451 har jag velat läsa SÅ länge så ska bli spännande=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wool gillade jag riktigt mycket, måste nog ta och läsa fortsättningen snart. :) Hoppas du gillar den. Och Fahrenheit 451 är en av de klassiker jag verkligen vill läsa, så jag ser fram emot din recension på den. :)

      Radera