tisdag 1 januari 2013

Månadssammanfattning: December

Lästa böcker:

My Life Next Door - Huntley Fitzpatrick
Gone - Michael Grant
Opal - Jennifer L. Armentrout
Hunger - Michael Grant
Lies - Michael Grant
Plague - Michael Grant
Looking For Alibrandi - Melina Marchetta
Elixir - Jennifer L. Armentrout
Dash och Lilys utmaningsbok - Rachel Cohn & David Levithan
One Moment - Kristina McBride
Pushing the Limits - Katie McGarry
Lockdown - Alexander Gordon Smith
Inbetween - Tara Fuller
Solitary - Alexander Gordon Smith

Antal: 14
Svenska: 1
Engelska: 13
Snittbetyg: 7,32

Bästa bok: Opal av Jennifer L. Armentrout
Sämsta bok: -
Största överraskning: Lockdown av Alexander Gordon Smith
Största besvikelse: Looking For Alibrandi av Melina Marchetta





Kommentar: Början av December läste jag väldigt lite, men jag kom ikapp nu i mitten/slutet. Det var väl aldrig någon tvekan om att Opal av Jennifer L. Armentrout skulle bli decembers bästa bok, det hade jag redan förväntat mig. Pushing the Limits av Katie McGarry var dock inte långt efter, och den är utan tvekan den bästa contemporary boken jag läst i år.
Jag förvånades lite av hur bra Alexander Gordon Smiths Lockdown var. Visst hade jag förväntat mig en bra bok, men Lockdown var mycket mer än så..skrämmande och brutal.
Looking For Alibrandi, Melina Marchettas debutbok, var bra men inte i närheten av så bra som hennes andra böcker och därför måste jag tyvärr säga att den var månadens besvikelse.

Jag ser verkligen fram emot det nya året, 2013 kommer bli ett riktigt bra bokår tror jag. I Januari har jag mycket att läsa, alla mina julklappsböcker samt att det kanske kommer några nya böcker i en nyårsbeställning. ;)

Gott Nytt År önskar jag er läsare, hoppas att erat 2013 blir amazing! :)





5 kommentarer:

  1. Åh, vad kul att du också gillar Lockdown, jag var helt kär i Donovan när jag läste den.
    Gott nytt år på dig och tack för en jättefin blogg.

    SvaraRadera
  2. Oj, bara en på svenska :D Bra där!

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År! För att fira det nya året har jag beställt Obsidian på din inrådan. Hoppas jag gillar den lika mycket som du!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år =)


    måste läsa Lockdown nån gång i år!

    SvaraRadera