onsdag 8 maj 2013

The Rising - Kelley Armstrong

Titel: The Rising
Författare: Kelley Armstrong
Serie: Darkness Rising #3
Sidor: 406

Spoilervarning! Tredje boken i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Maya Delaney is a skin-walker - a supernatural who can Shift into the shape of a cougar. But just as she learns this extraordinary truth about herself, she also discovers that Shifting comes with a terrible cost. With every transformation, a skin-walker loses touch with their human nature - and in time can lose their identity and their very sense of being human.

Maya and her friends have been running from the people who experimented on them and created them as supernaturals. But now they realise they must confront their enemies if they are ever to have a future. Maya will need to use her powers in order to succeed - but the price of freedom could be too high a cost to pay...


The Rising är sista boken i Darkness Rising trilogin, som i sin tur är en spin-off serie på Darkest Powers trilogin. Båda serierna tillhör mina favoriter och jag har längtat väldigt efter denna avslutande bok, som även är den bästa utav dem alla.

Jag hade vissa förväntningar inför denna bok, de största var att; äntligen få en massa svar på alla mina frågor och att Maya och co äntligen skulle träffa Chloe och hennes gäng. Både dessa infriades och jag älskade handlingen. Allt jag hoppats på inför denna serie inträffade, och jag måste säga att The Rising har en av de bästa serieavslutningarna någonsin.

Jag älskar Maya och hon är fortfarande min favorit av Armstrongs alla karaktärer. Hon är smart, modig och kapabel, en äkta ledarfigur och jag förstår varför alla vänder sig till henne.
Det blir så många karaktärer eftersom båda serierna möts, och jag avgudar Chloe, Derek, Simon och Tori. Det var så roligt att få träffa dem igen och att få ta del av deras slut.
Jag är inte lika negativt inställd till Rafe, men han är fortfarande ingen favorit.
Jag älskar Daniel (så mycket) och Corey. Jag gillar Hayley, Sam och Annie, nästan alla karaktärer är väldigt älskvärda och härliga. Nykomlingen Ash är en av mina nya favoriter. Han och Derek är så otroligt lika varandra och som jag skrattade de få gånger de pratade med varandra.

The Rising var både spännande och gick fort att läsa, precis det jag förväntar mig av Kelley Armstrongs böcker. Jag är väldigt ledsen att det inte blir fler böcker, men jag har inte kunnat önska mig ett bättre slut. Så underbart och så perfekt! Exakt så som man vill att en favoritserie ska avslutas.

9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar