söndag 1 september 2013

Månadssammanfattning: Augusti 2013

Lästa böcker:

The Beautiful and the Cursed av Page Morgan
The Ward av Jordana Frankel
Skylark av Meagan Spooner
Prodigy av Marie Lu
The Archived av Victoria Schwab
Mind Games av Kiersten White
Crewel av Gennifer Albin
Rot & Ruin av Jonathan Maberry
Burn for Burn av Jenny Han & Siobhan Vivian
The Distance Between Us av Kasie West
False Sight av Dan Krokos
Touch av Jus Accardo
Storm av Brigid Kemmerer
Elemental av Brigid Kemmerer
Spark av Brigid Kemmerer
Fearless av Brigid Kemmerer
Breathless av Brigid Kemmerer
Kodnamn Verity av Elizabeth Wein

Antal: 18
Mellanböcker/Noveller: 3
Svenska: 1
Engelska: 17
Omläsning: -
Snittbetyg: 7.27

Bästa bok: The Distance Between Us av Kasie West & Kodnamn Verity av Elizabeth Wein
Sämsta bok: The Ward av Jordana Frankel
Största överraskning: Mind Games av Kiersten White, Touch av Jus Accardo & Storm av
Brigid Kemmerer
Största besvikelse: The Beautiful and the Cursed av Page Morgan


Kommentar: Augusti var en ganska bra läsmånad. Många bra böcker, ett fåtal dåliga och ett gäng med nya favoriter. Det gick bort nästan en veckas lästid då jag var i London, så jag är väldigt nöjd över hur många böcker jag hann med i augusti.
Det släpps väldigt mycket böcker jag vill läsa i september, och jag hoppas på att hinna med en del nya böcker, samt att minska lite i olästa hyllorna här hemma.

Ska du läsa något speciellt i september?

5 kommentarer:

  1. Och jag som var så nöjd med mina sju lästa böcker, haha ^^ Förstår inte hur du hinner med arton stycken. Och dessutom blivit av med en hel veckas lästid. Galet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, det är väl klart att du ska vara nöjd över dina 7 böcker. Jättebra jobbat! :) Varför jag hinner läsa så mycket är nog för att jag inte gör så speciellt mycket annat. ;)

      Radera
  2. Sjukt många böcker :) Så jäkla tråkigt att The ward var en sån besvikelse.. Fundera på om jag ska stryka den från min läslista nu.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jättetråkigt..och mina förväntningar som var så höga. Du kanske tycker mer om den än vad jag gjorde, men ärligt talat så tror jag tyvärr inte det.. :/

      Radera
  3. Oj vad mycket böcker du har läst! Supermånga! :)

    SvaraRadera