måndag 30 september 2013

United We Spy - Ally Carter

Titel: United We Spy
Författare: Ally Carter
Serie: Gallagher Girls #6
Sidor: 303

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Cammie Morgan has lost her father and her memory, but in the heart-pounding conclusion to the best-selling Gallagher Girls series, she finds her greatest mission yet. Cammie and her friends finally know why the terrorist organization called the Circle of Cavan has been hunting her. Now the spy girls and Zach must track down the Circle’s elite members to stop them before they implement a master plan that will change Cammie—and her country—forever.

Förra hösten läste jag de 5 första böckerna i den här serien på bara 3 dagar, och sedan dess har jag längtat efter den här boken och att få veta hur allt kommer att sluta. Jag har sagt det tidigare, och jag säger det igen.. Gallagher Girls har bara blivit bättre och bättre för varje bok, så naturligtvis blev United We Spy min favorit i serien.

Handlingen var fantastisk och jag tror inte jag har läst någon bok som varit så full av action. Det hände saker konstant och allt var väldigt spännande. Ibland kändes dock tempot lite för högt och jag hade gärna sett att boken varit lite längre så att jag hade haft tid att smälta allt.

Jag gillar alla karaktärerna väldigt mycket. Cammie är självklart min favorit, men resten av tjejerna kommer inte långt efter. Till och med Zach växte ordentligt i mina ögon, och han har ju aldrig varit någon favorit tidigare. Just nu känns allt lite sorgligt, och jag kommer verkligen att sakna dessa karaktärer.

Slutet var oerhört bra och jag känner mig mycket nöjd över hur allt slutade. Självklart var jag lite tårögd i slutet, och när Liz höll tal kunde jag inte låta bli att gråta lite..
Det känns väldigt ledsamt att Gallagher Girls har kommit till sitt slut, och även om det inte är det bästa jag läst, så kommer jag att sakna den här serien så fruktansvärt mycket. 

Favoritcitat:

“You should have had the decency to die when you needed to."
“Sorry,” I admitted. “I’ve been going through a bit of a rebellious streak. I swear it’s almost over.”  


8,5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar