torsdag 26 september 2013

Obsession - Jennifer L. Armentrout

Titel: Obsession
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: - En ensamstående spin-off bok på Lux serien.
Sidor: 370

Hunter is a ruthless killer. And the Department of Defense has him firmly in their grasp, which usually doesn’t chafe too badly because he gets to kill bad guys. Most of the time he enjoys his job. That is, until he’s saddled with something he’s never had to do before: protect a human from his mortal enemy.

Serena Cross didn’t believe her best friend when she claimed to have seen the son of a powerful senator turn into something... unnatural. Who would? But then she witnesses her friend’s murder at the hands of what can only be an alien, thrusting her into a world that will kill to protect their secret.

Hunter stirs Serena’s temper and her lust despite their differences. Soon he’s doing the unthinkable—breaking the rules he’s lived by, going against the government to keep Serena safe. But are the aliens and the government the biggest threats to Serena’s life… or is it Hunter?


Som många utav er kanske vet så älskar jag Jennifer L. Armentrout, och hennes Lux-serie är en av mina allra största favoriter. När jag först hörde talas om Obsession var jag helt till mig, men sedan tappade jag intresset, och jag har haft den oläst på mobilen i ett par månader. Nu när Origin (fjärde Lux boken) har släppts så tänkte jag att det var dags att läsa Obsession innan jag plockade upp den, men tyvärr så är jag, nu i efterhand, mest bara besviken.

Jag hade hört att efter man läst Obsession så fick man en helt ny syn på världen i böckerna, och det stämmer helt klart. Jag gillade handlingen när den fokuserade på aliens och action, men större delen av Obsession var väldigt tråkig och/eller bestod av sexscener, och jag blev snabbt uttråkad.

Armentrout har en förmåga att skriva starka och fängslande karaktärer, men det var inget jag märkte av i Obsession. Serena är väldigt tråkig och personlighetslös. Jag gillade inte heller att hennes bästa kompis precis hade dött, och det enda hon tänkte på var hur het Hunter var. Seriöst?
Hunter var helt enkelt bara för mycket. Det kändes som att man försökte slå in i mitt huvud hur sexig han var, och jag känner bara att nej, tack. Käraste Hunter, du är så långt ifrån Daemon Black man bara kan komma...

Nu har jag  i princip bara klagat, men det fanns tillfällen då jag verkligen gillade Obsession. Tyvärr var dem inte många, och det kan hända att mitt betyg blir högre bara för att det är en författare jag älskar. Jag trodde dessutom att Obsession skulle göra mig mer peppad inför Origin, men som det känns nu fick den istället mig att helt tappa lusten.. I mina ögon hade jag helt klart kunnat vara utan Obsession, men jag tror ändå att alla ni Lux fans kan finna den värd att läsa.

Favoritcitat:

“That´s an alien. I´m an alien. We´re aliens. Aliens everywhere, acutally, which is why we have to leave. I´m sure someone called the police by now.” 

5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar