måndag 6 juni 2016

The Crown - Kiera Cass

Titel: The Crown
Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection #5
Sidor: 278

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.  

When Eadlyn became the first princess of Illéa to hold her own Selection, she didn’t think she would fall in love with any of her thirty-five suitors. She spent the first few weeks of the competition counting down the days until she could send them all home. But as events at the palace force Eadlyn even further into the spotlight, she realizes that she might not be content remaining alone.

Eadlyn still isn’t sure she’ll find the fairytale ending her parents did twenty years ago. But sometimes the heart has a way of surprising you…and soon Eadlyn must make a choice that feels more impossible—and more important—than she ever imagined.
 


Även om jag gillade The Heir när jag läste den förra året, så var jag väldigt missnöjd med huvudkaraktären. Originaltrilogin av The Selection tillhör mina favoriter, men The Heir var inte lika bra som jag hade hoppats på. Dock var jag mer än nyfiken på den här avslutande boken i serien, och jag måste säga att jag tyckte väldigt mycket om The Crown.

Att handlingen kan vara så spännande och gripande är för mig en gåta, men som alltid med Kiera Cass böcker så är det omöjligt att sluta läsa när jag väl börjat. Jag gillar verkligen hela Selection begreppet, och jag var sjukt nyfiken på vem som Eadlyn faktiskt skulle välja. Jag hade två favoriter, och det blev den ena utav dem. Och när allt uppdagades så kändes det hela bara så rätt. Dessutom så grät jag så många gånger, på grund av romantiken, vänskapen, karaktärsutvecklingen, och romantiken igen. The Crown är en väldigt fluffig läsupplevelse, men en som definitivt är värd det.

Eadlyn var, som sagt, långt ifrån en favorit efter att ha läst The Heir. Hon var bortskämd och ytlig, och jag kunde inte förstå hur två så underbara personer som Maxon och America kunde få en sådan hemsk dotter. Men alltså, som hon utvecklades här. Och utvecklingen var konstant, så i slutet tyckte jag så mycket om henne. Av killarna så gillade jag alla som var kvar, vissa mer, vissa mindre, men den hon valde var så rätt och det var så fint. Jag gillade även att få se mer av America och Maxons relation, som är en av mina favoriter.

The Crown var helt klart lite av en överraskning, och jag hade inte riktigt räknat med att tycka så mycket om den. Så stort plus för det, och jag rekommenderar den gärna. 


8,5 / 10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar