torsdag 7 mars 2013

False Memory - Dan Krokos

Titel: False Memory
Författare: Dan Krokos
Serie: False Memory #1
Sidor: 327

Miranda wakes up alone on a park bench with no memory. In her panic, she releases a mysterious energy that incites pure terror in everyone around her. Except Peter, a boy who isn’t at all surprised by Miranda’s shocking ability.

Left with no choice but to trust this stranger, Miranda discovers she was trained to be a weapon and is part of an elite force of genetically-altered teens who possess flawless combat skills and powers strong enough to destroy a city. But adjusting to her old life isn’t easy—especially with Noah, the boyfriend she can’t remember loving.

Then Miranda uncovers a dark truth that sets her team on the run. Suddenly her past doesn’t seem to matter... when there may not be a future.


False Memory visade sig vara en otrolig överraskning. Jag hade knappt några förväntningar när jag började läsa, men redan från sida ett grep den tag i mig och vägrade släppa. Jag sträckläste nästan hela boken och jag älskade varenda sida.

False Memory är full av action, konstant spännande och det händer saker hela tiden. Handlingen innehåller så många twister och det är nästintill omöjligt att förutse en enda utav dem. Dan Krokos överraskade mig igen och igen, och jag kan inte sluta att tänka på boken.

Krokos gör ett jäkla bra jobb med den kvinnliga berättarrösten, och jag älskade Miranda. Hon är modig, intelligent och helt badass. Jag tycker dessutom att minnesförlusten är väldigt välgjord och trovärdig.
Jag älskade både Peter och Noah, och för en gångs skull så gillar jag verkligen triangeldramat. Jag håller dock på Peter, men Noah är underbar i sig.

False Memory skulle passa jättebra som film och jag håller tummarna för det. Slutet var helt outstanding och cliffhangern är otrolig. Jag behöver uppföljaren NU!
Jag råder alla att läsa False Memory, men var beredd att sitta med hjärtat i halsgropen och ställ in alla planer. När denna bok griper tag i dig så lovar jag att du vill inte sluta läsa.

Favoritcitat:

"If I hear him say the word love, I don't know what I'll do. I still have my gun. Maybe one day I can forgive him, but all chance of that goes out the window if he claims he did it for love. If you love someone, the idea is respect them enough to trust them. Not to take away their freedom. Their life.” 

                                                   9 / 10

2 kommentarer:

  1. Den åker upp på läslistan! verkar spännande värre!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så spännande! Hoppas du läser och gillar den. :)

      Radera