fredag 15 mars 2013

Shut Out - Kody Keplinger

Titel: Shut Out
Författare: Kody Keplinger
Serie: -
Sidor: 273

Most high school sports teams have rivalries with other schools. At Hamilton High, it's a civil war: the football team versus the soccer team. And for her part, Lissa is sick of it. Her quarterback boyfriend, Randy, is always ditching her to go pick a fight with the soccer team or to prank their locker room. And on three separate occasions Randy's car has been egged while he and Lissa were inside, making out. She is done competing with a bunch of sweaty boys for her own boyfriend's attention.

Lissa decides to end the rivalry once and for all: She and the other players' girlfriends go on a hookup strike. The boys won't get any action from them until the football and soccer teams make peace. What they don't count on is a new sort of rivalry: an impossible girls-against-boys showdown that hinges on who will cave to their libidos first. And Lissa never sees her own sexual tension with the leader of the boys, Cash Sterling, coming.


Shut Out är min tredje bok av Kody Keplinger, och jag kan nu säga att hon är definitivt en utav mina favoritförfattare. Keplinger imponerar mig alltid över hur realistiska och äkta hennes böcker är, och även om Shut Out är den mest lättsamma av hennes böcker, så finns det alltid ett bakomliggande allvar i den.

Jag älskade handlingen och den var ofta väldigt rolig. Jag älskade idén bakom sex strejken och hur det till sist blev killarna mot tjejerna. Jag gillade alla tjejerna tillsammans och jag älskade deras sleepovers. Det var roligt när alla tjejerna diskuterade sex, allt de undrade över och vad de egentligen tyckte om. Jag gillar hur Keplinger tar upp alla dessa osäkerheter och frågor, och hur hon vågar låta sina karaktärer föra en vettig diskussion.

Jag tyckte mycket om Lissa, hon var både tuff och osäker i ett. Jag gillade att hon vågade säga ifrån, trots all sin nervositet och hur svårt hon hade med allt. Lissa var ganska speciell, men ändå lätt att tycka om.
Chloe var otroligt charmig och jag älskade faktumet att hon inte brydde sig om vad andra tyckte om henne. Att hon älskade sex, men inte ville ha ett förhållande, och att hon inte ansåg sig behöva försvara sina anledningar eller sitt beteende.
Jag tyckte inte alls om Randy, men jag gillade Cash. Han var väldigt fin och omtänksam, och jag gillade att Lissa kunde slappna av i hans sällskap.

Shut Out handlar nästan bara om sex och alla frågor unga tjejer kan ha. Den är, för det mesta, oerhört realistisk, och samtidigt väldigt charmig. Kody Keplinger har gjort ett stort intryck på mig, och jag kommer hädanefter att läsa allt hon skriver.

Favoritcitat:

“On the ground, Cash gave a signal, and all the guys lined up by the pool. In unison, they stripped off their shirts and tossed them onto the grass. An audible sigh- like the ones you hear on a sitcom that is "filmed in front of a live studio audience"- filled the room. It was almost funny, really. Such a strong reaction to a bunch of shirtless boys.” 

“Hey there, Lissa Daniels," he said. He raised his Coke. "Would you like to say hello to your distant cousin, Jack?” 

“And there was no way I could talk about it with Dad. Our version of "the talk" had been him clearing his throat awkwardly for about ten minutes straight as he attempted to explain to me the importance of condoms. I was fourteen, and, needless to say, it was an experience I never wanted to relive.”  

                                                  9 / 10

1 kommentar:

  1. SV: Ja, precis vad jag tänkte :/ Men förutom det så tycker jag att han blir bra :)

    SvaraRadera