torsdag 19 december 2013

Pushed - Corrine Jackson

Titel: Pushed
Författare: Corrine Jackson
Serie: Sense Thieves #2
Sidor: 327

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

Remy O’Malley was just learning to harness her uncanny healing power when she discovered the other,darker half of her bloodline. Now she lives trapped between two worlds, uneasy among her fellow
Healers—and relentlessly hunted by the Protectors.

Forced to conceal her dual identity, and the presence of her Protector boyfriend Asher Blackwell, Remy encounters a shadow community of Healers who will put her loyalties to the test.

Pushed to the limit, with the lives of those she loves most on the line, Remy must decide whether to choose sides in a centuries-old war—or make the ultimate sacrifice and go to a place from which she may never return…


Jag läste första boken i serien, Touched, i början av året, och jag absolut älskade den. Mina förväntningar på Pushed var minst sagt skyhöga, men jag kan glatt säga att den var precis lika bra som Touched var.

Handlingen var fenomenalt bra, och boken var lika spännande som känslosam. Jag älskar det här med Healers och Protectors, det är både fascinerande och känns lite fräscht och nyskapande. Mitt hjärta krossas över allt som Remy måste gå igenom, och Pushed är långt ifrån den typiska mellanboken.

Remy är en fantastisk karaktär och jag absolut avgudar henne. Hon är modig, charmig, sarkastisk, och hennes styrka är oerhört beundransvärd. Remy kan vara impulsiv, men det finns inget hon inte skulle göra för dem hon älskar, och jag kan inte låta bli att imponeras över hennes kämparglöd.
Jag älskar Remys familj, Asher och Gabe, men jag hatade, markera för spoiler --> hennes morfar, spoiler slut, och förstår inte hur han kunde behandla henne så.

Relationen mellan Remy & Asher har alltid varit en favorit hos mig, och jag tycker att dem är absolut perfekta för varandra. I Pushed blandas ett triangeldrama in (även om det inte är kärlek från Remys sida), och även om jag inte brukar gilla vare sig trianglar eller när det är två bröder inblandade, så kan jag inte hjälpa att vara lite småförtjust i Gabe, och jag är nästan ledsen att inte Remy känner detsamma.

Slutet var så himla hemskt, men samtidigt så himla bra. Jag gjorde misstaget att tro att boken skulle sluta någorlunda lugnt, men istället gick mitt hjärta i bitar både en, två, och tre gånger. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra i väntan på nästa bok.

Pushed är en paranormal romance som inte liknar andra, och med en huvudkaraktär som är en av de bästa jag någonsin haft nöjet att läsa om. Den här serien är makalöst bra och jag rekommenderar den av hela mitt hjärta. Läs den!


9 / 10

1 kommentar:

  1. I've waited quite some time to read this second book in the Sense Thieves series. I signed up for my free month of Kindle unlimited and discovered a lot of free books I can read!! I'm off to get the next book in this series!! You have to read this series. Its a YA series, but so worth the read!

    SvaraRadera