fredag 11 januari 2013

Bokbloggsjerka 11 - 14 Januari

Dags för en ny bokbloggsjerka. För er som inte vet vad en jerka är, eller för mer information gå till Annikas litteratur- och kulturblogg

Helgens fråga är:

Vilken bok är du mest nyfiken på som kommer att komma ut under första halvan av det här året?

Det finns så otroligt många böcker som släpps 2013 och som jag vill läsa, men den jag längtar allra mest efter är: 


Requiem av Lauren Oliver
Jag är så nervös över hur serien ska sluta och jag håller tummarna
för att den ska sluta som jag vill, även om jag är ganska osäker på det.

Andra böcker jag längtar mycket efter är:


Clockwork Princess av Cassandra Clare
Breaking Point av Kristen Simmons
Chosen at Nightfall av C.C. Hunter
The Summer I Became a Nerd av Leah Rae Miller
The Eternity Cure av Julie Kagawa  


9 kommentarer:

  1. Inget som jag hört talas om!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst något av Lauren Oliver och jag är nog lite osäker på genren.

    SvaraRadera
  3. Jag ska precis påbörja The mortal instruments-serien så det dröjer nog ett tag innan jag påbörjar Clockwork princess..

    SvaraRadera
  4. Jag har börjat på The mortal instruments serien igår, gillar jag den lär jag väl läsa Clockwork serien också :)

    SvaraRadera
  5. Jag har en bok som väntar mig av Lauren Oliver, Before I Fall, och jag hoppas på att få Delirium och Pandemonium i födelsedagspresent :) Lauren Oliver är verkligen en författare jag är nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Jag fick hem The Mortal Instruments-boxen igår. Ska börja på de så smått, nu när där är så himla många böcker släppta!!! :D Finns inget värre än att sitta och vänta på böcker asså omg! Hatar det! Haha.

    SvaraRadera
  7. Jag har bara läst Liesl & Po av Oliver ;-) och har inte riktigt bestämt om jag vill läsa Delirium-serien eller inte!

    SvaraRadera
  8. "Håller tummarna för att den skall sluta som jag vill". Visst kan den konstnärliga friheten vara ett problem ibland :)

    SvaraRadera
  9. Nya böcker för mig. Alltid spännande när det drar ihop sig mot slutet i en serie! :)

    SvaraRadera