fredag 4 januari 2013

Elixir - Jennifer L. Armentrout

Titel: Elixir
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #3.5
Sidor: 74

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare delar förekommer.
 
Aiden St. Delphi will do anything to save Alex.
Even if it means doing the one thing he will never forgive himself for.
Even if it means making war against the gods.


Elixir är en kort mellanbok som utspelar sig efter Deitys slut och är väldigt väsentlig för handlingen, faktiskt så pass mycket att Elixir kommer finnas med i Apollyon. Jag älskade Deity och efter hur den slutade så kunde jag inte vänta på att få läsa Elixir.

Jag älskade att läsa ur Aidens perspektiv. Det var inte förrän i Deity som jag började tycka om honom, och nu, efter Elixir, så älskar jag honom. Redan från första sidan så kändes det verkligen att det var Aiden som berättade och det var hans historia.

Elixir är väldigt kort, men otroligt innehållsrik. Aiden försöker hitta ett sätt att rädda Alex, och Alex har förlorat sig själv till Seth. Det är en väldigt känslofull berättelse, där Aidens desperation och rädslan att förlora Alex tar upp en stor del. 

Jag älskade Elixir, och det förvånar mig lite att så mycket fick plats på så litet. Det finns inga ord för hur mycket jag vill att det ska vara April och Apollyons release.

Favoritcitat:

“Apollo had said he knew what this kind of love was capable of. And I finally understood why Paris had risked his country and his blood for Helen. Selfish, yes, but I understood. I would burn the world if that meant Alex would be safe.”  

Spoiler:

“What is your name?” I asked, voice hoarse.
“Alexandria,” she repeated in a soft voice I’d never heard Alex use in real life.
“And who am I?”
“Aiden.” She smiled, and I flinched. “You are my Master.”


spoiler slut. 

                                           8 / 10 

1 kommentar:

  1. Jag har hittills bara läst Daimon, men av vad jag kan avgöra tycker jag att handlingen påminner lite om Lux-serien. Med Luxen/Pures vs Arums/Daimons. Du som vet, är det så eller verkar det bara så? :P

    SvaraRadera