lördag 12 januari 2013

Book Haul

Har fått hem ett gång böcker under veckan; en förhandsbeställd bok, ett recex
och en julklappsbeställning till mig själv.


Through the Ever Night av Veronica Rossi - en väldigt efterlängtad fortsättning
Blodsmagi av Tessa Gratton - Recex från B. Wahlströms, tack så mycket!

Jag har blivit väldigt sugen på att läsa "vanliga" böcker så jag gjorde
 en beställning för lite julklappspengar:


The Piper's Son av Melina Marchetta
Take Me There av Carolee Dean
Slammed av Colleen Hoover
Shut Out av Kody Keplinger


What Happen Next av Colleen Clayton
If I Lie av Corrine Jackson
Falling For You av Lisa Schroeder
The Fault in Our Stars av John Green
False Memory av Dan Krokos

Jag ser väldigt mycket fram emot dessa böcker! Through the Ever Night har jag läst och 
gillade den till och med mer än Under the Never Sky.
 Ser fram emot att läsa mer om Saving Francesca gänget i The Piper's Son, har småbläddrat
lite och åtminstonde Francesca nämns ganska ofta.
Take Me There, What Happen Next och If I Lie har jag inte hört så mycket om, men
jag har höga förväntningar på alla.
Kody Keplinger håller snabbt på att bli en av mina favoritförfattare, jag hoppas att Shut Out
håller måttet.
Slammed köpte jag p.g.a. Saras hyllningar,
 och Falling For You vill jag läsa tack vare allt gott Malin har sagt om Lisa Schroeder.
Äntligen har jag bestämt mig för att läsa The Fault in Our Stars. Jag har tvekat ganska länge,
inte för att jag tror att boken ska vara dålig, utan p.g.a. att jag tycker att det känns
lite jobbigt att läsa om cancer. Men nu är jag redo att läsa och, förhoppningsvis, älska den.
False Memory köpte jag mest för att omslaget till uppföljaren är så himla fint. ;)



Har ni läst någon av böckerna? Någon ni rekommenderar? :)


5 kommentarer:

  1. OMG, du imponerar alltid på mig med dina massiva bookhauls :D

    The fault in our stars är ju en av mina favoritböcker, hoppas att du kommer att gilla den!

    SvaraRadera
  2. Åh så många fina böcker, ska bli kul att läsa recensioner på dem sen. De flesta har jag själv inte läst men är nyfiken på ^^

    SvaraRadera
  3. så många böcker!
    jag avgudar the fault in our stars så jag hoppas du kommer tycka om den också :)

    SvaraRadera
  4. Åh, The Fault in Our Stars MÅSTE du läsa! Den är en av de finaste böckerna någonsin :D Har inte läst några av de andra, men det ska bli intressant att se vad du tycker om dem :)

    SvaraRadera