måndag 27 januari 2014

Dare You To - Katie McGarry

Titel: Dare You To
Författare: Katie McGarry
Serie: Pushing the Limits #2
Sidor: 456

If anyone knew the truth about Beth Risk's home life, they'd send her mother to jail and seventeen-year-old Beth who knows where. So she protects her mom at all costs. Until the day her uncle swoops in and forces Beth to choose between her mom's freedom and her own happiness. That's how Beth finds herself living with an aunt who doesn't want her and going to a school that doesn't understand her. At all. Except for the one guy who shouldn't get her, but does....

Ryan Stone is the town golden boy, a popular baseball star jock-with secrets he can't tell anyone. Not even the friends he shares everything with, including the constant dares to do crazy things. The craziest? Asking out the Skater girl who couldn't be less interested in him.

But what begins as a dare becomes an intense attraction neither Ryan nor Beth expected. Suddenly, the boy with the flawless image risks his dreams-and his life-for the girl he loves, and the girl who won't let anyone get too close is daring herself to want it all...


Första boken i den här serien, Pushing the Limits, är en av mina absoluta favoriter när det gäller contemporary böcker, men eftersom Dare You To handlar om andra karaktärer, så har jag faktiskt inte varit särskilt sugen på att läsa den. Tredje boken, Crash Into You, vill jag dock gärna läsa, och därför kände jag att det var dags att ge den här boken en chans. Och även om den inte höll Pushing the Limits standard, så var det ändå en bok jag tyckte mycket om.

Jag gillade inte Beth speciellt mycket i första boken, och när jag dessutom förstod att Isaiah INTE skulle vara kärleksintresset, så sjönk Dare You To ännu längre ner på min att läsa lista. Men efter bara ett par kapitel, så fann jag mig helt fast i handlingen, karaktärerna växte väldigt i mina ögon, och jag kunde knappt sluta att läsa. Katie McGarry har en förmåga att trollbinda mig, och hennes karaktärer känns alltid så äkta. Deras bakgrunder är mer eller mindre trasiga, och Dare You To är lika hjärtskärande hemsk, som romantisk och gullig.

Beth är inte en speciellt älskvärd person i början, men ju mer man lär känna henne, desto mer fastnar jag för henne. Den riktiga Beth är både smart, stark, och intressant, och när slutet väl kommer så är hon min favoritkaraktär. Det tog ett bra tag för mig att börja tycka om Ryan. Jag gillade honom inte alls i början, men även han växte i mina ögon, och jag gillar Ryan och Beth tillsammans.
Jag gillade de flesta bi-karaktärerna, och det var extra kul att få se Noah och Echo i deras HEA.

Dare You To var betydligt bättre än vad jag trodde, och i det stora hela en mycket bra contemporary bok som jag gärna rekommenderar. Nu ser jag fram emot att få läsa om Isaiah i nästa bok.

8 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar