tisdag 1 juli 2014

Månadssammanfattning: Juni 2014

Lästa böcker:

Stormdancer av Jay Kristoff
Ignited av Corrine Jackson
Scorched av Mari Mancusi
Siege and Storm av Leigh Bardugo
Of Poseidon av Anna Banks
Of Triton av Anna Banks
Since You've Been Gone av Morgan Matson
Unchosen av Michele Vail
Den flyende mannen av Stephen King
Hexed av Michelle Krys
Kinslayer av Jay Kristoff
(Don't You) Forget About Me av Kate Karyus Quinn
The Fear Trials av Lindsay Cummings
The Murder Complex av Lindsay Cummings
A Clash of Kings av George R.R. Martin
A Storm of Swords: Steel and Snow av George R.R. Martin
A Storm of Swords: Blood and Gold av George R.R. Martin
Ruin and Rising av Leigh Bardugo
Of Neptune av Anna Banks
This Is What Happy Looks Like av Jennifer E. Smith
Keeper of the Lost Cities av Shannon Messenger

Antal: 21
Mellanböcker/Noveller: 1
Svenska: 1
Engelska: 20
Snittbetyg: 8.04

Bästa bok: Kinslayer av Jay Kristoff & Ruin and Rising av Leigh Bardugo
Sämsta bok: -
Största överraskning: Stormdancer av Kay Kristoff & Siege and Storm av Leigh Bardugo
Största besvikelse: -


Kommentar: Juni har varit en väldigt bra läsmånad, och jag är förvånad över hur mycket jag hann läsa, allra helst när man tänker på att jag läste både A Clash of Kings och A Storm of Swords, som bara dem är på runt 2000 sidor tillsammans. Är dessutom lite tveksam om jag ska räkna A Storm of Swords som en eller två böcker, men eftersom den faktiskt är uppdelad i två, så räknar jag den som det. Ingen bok förtjänar vare sig utmärkelsen månadens sämsta, eller månadens besvikelse, och det lägsta betyget jag gav var 5,5 (till Den flyende mannen av Stephen King, vilken jag läste emellanåt när jag hade lite att göra på jobbet).
Månadens största överraskningar var Stormdancer av Jay Kristoff & Siege and Storm av Leigh Bardugo, två böcker jag förväntade mig skulle vara medelmåttiga, men som istället var helt fantastiska. Även månadens bästa bok går till Kristoff med Kinslayer, och Bardugo med Ruin and Rising, två nya storfavoriter.

I Juli släpps den mycket efterlängtade The Kiss of Deception av Mary E. Pearson, och det är den bok jag längtar mest till nu under sommaren. Jag planerar även att läsa Sinner av Maggie Stiefvater, In the End av Demitria Lunetta, och On the Fence av Kasie West, och hoppas på en minst lika bra
läsmånad.

Vad ska du läsa i Juli?

2 kommentarer:

  1. Jag vill oxå läsa The Kiss of Deception men det känns inte som jag kommer hinna med den i Juli. Har en massa andra böcker som jag är sugen på att läsa! det alltid lika hopplösa problemet med för mycket böcker och för lite tid! :) hoppas du tycker om In the End, jag gillade den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Det känns som att jag aldrig kommer att hinna med min TBR. :) Kul att du gillade In the End, jag har rätt höga förväntningar men funderar på om jag ska läsa om In the After först. Blir man liksom lite påmind om vad som hände i första boken eller inte? :)

      Radera