fredag 19 oktober 2012

Minirecensioner x 3

Titel: Fall for Anything
Författare: Courtney Summers
Serie: -
Sidor: 230

When Eddie Reeves’s father commits suicide her life is consumed by the nagging question of why? Why when he was a legendary photographer and a brilliant teacher? Why when he seemed to find inspiration in everything he saw? And, most important, why when he had a daughter who loved him more than anyone else in the world? 
When she meets Culler Evans, a former student of her father’s and a photographer himself, an instant and dangerous attraction begins. Culler seems to know more about her father than she does and could possibly hold the key to the mystery surrounding his death. But Eddie’s vulnerability has weakened her and Culler Evans is getting too close. Her need for the truth keeps her hanging on...but are some questions better left unanswered?

Som vanligt när det gäller Summers böcker är Fall for Anything en gripande och hjärtskärande historia. För en gångs skull hade jag svårt att få en känsla för karaktärerna. Det är dessutom ett svårt och hemskt ämne, och jag hade därför stora problem att leva mig in i handlingen.
Boken är ändå väldigt bra, och Courtney Summers fortsätter att bevisa varför hon är en utav mina favoritförfattare.
                                                                    7 / 10


Titel: Darkness Before Dawn
Författare: J.A. London
Serie: Darkness Before Dawn #1
Sidor: 342

Only sunlight can save us.

We built the wall to keep them out, to keep us safe. But it also makes us prisoners, trapped in what's left of our ravaged city, fearing nightfall.

After the death of my parents, it's up to me--as the newest delegate for humanity--to bargain with our vampire overlord. I thought I was ready. I thought I knew everything there was to know about the monsters. Then again, nothing could have prepared me for Lord Valentine . . . or his son. Maybe not all vampires are killers. Maybe it's safe to let one in.

Only one thing is certain: Even the wall is not enough. A war is coming and we cannot hide forever.


En vampyrdystopi som påminner lite om The Immortal Rules av Julie Kagawa. Jag tyckte väldigt mycket om handlingen, men karaktärerna var inte särskilt minnesvärda.
En spännande och snabbläst bok, där jag ser mycket fram emot uppföljaren.

                                                            5 / 10  


Titel: Sucks to Be Me: The All-True Confessions of Mina Hamilton, Teen Vampire (maybe)
Författare: Kimberly Pauley
Serie: Sucks to Be Me #1
Sidor: 297

Mina Hamilton's parents want her dead. (Or undead to be precise.) They're vampires, and like it or not, Mina must decide whether to become a vampire herself. But Mina's more interested in hanging out with best friend Serena and trying to catch the eye of the too-hot-for-high-school Nathan Able than in the vampire training classes she's being forced to take. How's a girl supposed to find the perfect prom date and pass third-year French when her mom and dad are breathing down her neck--literally?

Boken började väldigt bra, men ju längre jag läste desto mer störde jag mig på berättarrösten. Det är som att författaren ansträngt sig för mycket för att låta ung. Tonåringar behöver inte använda sig av förkortningar och slang hela tiden, de är fullt kapabla till att prata som vanligt folk.
Handlingen i sig var ganska rolig, men berättarrösten och språket förstörde det som kunnat vara en ganska bra bok.

                                                                4 / 10

1 kommentar: