fredag 12 april 2013

Kiss of Frost - Jennifer Estep

Titel: Kiss of Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #2
Sidor: 337

Spoilervarning! Spoilers från tidigare böcker i serien förekommer. 

I’m Gwen Frost, a second-year warrior-in-training at Mythos Acad­emy, and I have no idea how I’m going to sur­vive the rest of the semes­ter. One day, I’m get­ting schooled in sword­play by the guy who broke my heart—the drop-dead gor­geous Logan who slays me every time. Then, an invis­i­ble archer in the Library of Antiq­ui­ties decides to use me for tar­get prac­tice. And now, I find out that some­one at the acad­emy is really a Reaper bad guy who wants me dead. I’m afraid if I don’t learn how to live by the sword—with Logan’s help—I just might die by the sword...

Kiss of Frost var faktiskt snäppet bättre än Touch of Frost och jag är glad att säga att jag har hittat en ny favoritserie.

Det mest intressanta med denna serie är all mytologi och jag älskar hur den vävs in i handlingen. Jag fastnade väldigt lätt i boken och trots att jag lagt ifrån mig den för att gå och lägga mig, så slutade det med att jag gick och plockade upp den igen och sedan släckte jag inte lampan förrän boken var utläst. Den gick väldigt fort att läsa och takten är hela tiden hög.

Jag älskar alla karaktärerna. Gwen är så himla charmig och jag gillar att hon hela tiden blir starkare och smartare (även om det tar på tok för lång tid för henne att lisa ut vem som är the bad guy). Jag älskar Daphne, Carson, Oliver och Grandma Frost, men min favorit är, återigen, Logan, som jag har något av en karaktärscrush på (“What are you smiling at?’ - ‘Oh, nothing much. Just my hero”). Det är så självklart hur mycket han tycker om Gwen och jag är glad att det äntligen börjar hända saker.

Jag är lite besviken på bokens förutsägbarhet och det var väldigt lätt att lista ut vem som var the bad guy, men trots detta så fullkomligt älskar jag den och jag fick tvinga mig själv att gå och lägga mig istället för att börja läsa tredje boken på en gång.

Favoritcitat (mindre spoilers på sista citatet):

“I did not glow with the thrill of battle. Cringe, yes. Glow, no.”

“The wolf stared down at me, paws still on my chest, its shaggy tail thumping from side to side and spraying us both with snow. It seemed like...it expected me to do something. Maybe my mind was completley gone, because there was only one thing I could thing of right now that might satisfy it. I reached up en awkwardly patted the side of its head, since that was al i could reach.
"Nice puppy," I whispered, and passed out.” 


“Two students severely injured, you yourself covered in blood, a Reaper on the premises, a Fenrir wolf running around loose somewhere, and extensive property damage to the resort. Well?" Nickamedes snapped. "What do you have to say for yourself, Gwendolyn?"
I thought for a second, then grinned at him. "I followed your directions exactly. I never set one foot outside the hotel.” 

10 / 10 

4 kommentarer:

  1. ska köpa den här serien på min nästa beställning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste! Fast det kan vara så att jag tycker att böckerna är bättre än vad de egentligen är, men dem är verkligen mitt nya beroende. Jag tror jag måste läsa om dem ganska så snart. :)

      Radera
  2. Svar; Tack för instruktionerna! Ska ta och samla ihop några serier och sen åker dem upp på bloggen! :)

    SvaraRadera