måndag 15 april 2013

Slammed - Colleen Hoover

Titel: Slammed
Författare: Colleen Hoover
Serie: Slammed #1
Sidor: 317

Following the unexpected death of her father, eighteen-year-old Layken becomes the rock for both her mother and younger brother. She appears resilient and tenacious, but inside, she's losing hope. Then she meets her new neighbor Will, a handsome twenty-one-year-old whose mere presence leaves her flustered and whose passion for poetry slams thrills her.

Not long after a heart-stopping first date during which each recognizes something profound and familiar in the other, they are slammed to the core when a shocking discovery brings their new relationship to a sudden halt. Daily interactions become impossibly painful as they struggle to find a balance between the feelings that pull them together and the forces that tear them apart. Only through the poetry they share are they able to speak the truth that is in their hearts and imagine a future where love is cause for celebration, not regret.


Jag har sett Slammed hyllas nästan överallt, men det var efter Saras recension jag verkligen beslöt mig för att läsa den, och nu måste jag sälla mig till skaran som älskar den, för wow, vilken bok.

Från början så trodde jag att det mest bara skulle vara en vanlig kärleksbok och jag blev väldigt överraskad över alla stora och tunga ämnen den tog upp. Jag förvånade över hur mycket boken berörde mig och jag började gråta så många gånger att jag tappade räkningen.
Jag älskade, älskade slam poesin och nästan varenda dikt fick tårarna att rinna (allra helst Wills första och Eddies). Jag har aldrig hört talas om det tidigare, och det var faktiskt det allra bästa med boken.

Jag gillade både Lake och Will, jag tyckte att de kompletterade varandra väldigt bra och jag älskade deras relation, allra helst, i början. Jag älskade Kel och Caulder, så roliga och så gulliga.
Min favoritkaraktär var Eddie, hon var charmig och härlig. Den bästa scenen i hela boken var hennes födelsedag, jag kunde inte sluta gråta.

Jag gillade slutet, jag tyckte det var väldigt passande och jag känner mig nästan besviken på att det kommer fler böcker. Naturligtvis tänker jag läsa dem, men slutet var ganska perfekt i mina ögon.
Slammed var för mig en väldigt känslosam läsupplevelse, det är en fantastisk bok och jag rekommenderar den verkligen.

Favoritcitat:

“If I live the life I'm given, I won't be scared to die.” 

“Despite my objections I realize, almost pathetically, that I have just experienced the most passionate kiss I've ever received from a guy - and it was on the freaking forehead!” 

“And if you've ever grown up with dreams in your head about life, and how one of these days you would pirate your own ship and have your own crew and that all of
the mermaids
would love
only
you?
Well, you would realize...
Like I eventually realized...
That all the good things about her?
All the beautiful?
It's not real.
It's fake.
So you keep your ocean, 
I'll take the Lake.” 


8 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar